eyz
Trådstartare
Är van att ha hästarna i eget stall och då kunna styra upp det som man själv vill. Så nu har jag lite problem med hur jag ska fördela maten på fodringarna. Till lunch får de ett kilo i hagen var, varken mer eller mindre.
I övrigt har jag följande att dela upp på tre fodringar
Jag vill inte ha betfor ligga blött alltför länge så betfor på morgonen går tyvärr bort och jag vill inte gärna ge havren torr så jag måste nästan ge hela givan müsli till frukost. Sedan tänkte jag dela upp betforen och havren på de andra två fodringarna.
Men hur sjutton delar jag upp höet på bästa sätt? 3 kg per fodring? 2 till middag och 4 till kvällen (3 morgon)? Eller ska man ge större givan på morgonen?`
Hjälp mottages tacksamt.
I övrigt har jag följande att dela upp på tre fodringar
- 9 kg hö
- 1 liter betfor (torr)
- 1 liter havre
- 1 liter müsli
Jag vill inte ha betfor ligga blött alltför länge så betfor på morgonen går tyvärr bort och jag vill inte gärna ge havren torr så jag måste nästan ge hela givan müsli till frukost. Sedan tänkte jag dela upp betforen och havren på de andra två fodringarna.
Men hur sjutton delar jag upp höet på bästa sätt? 3 kg per fodring? 2 till middag och 4 till kvällen (3 morgon)? Eller ska man ge större givan på morgonen?`
Hjälp mottages tacksamt.