Hur fäster man draglinorna ?

MadicDomino

Trådstartare
Nu försöker ju lilla jag lära mig lite nya saker :rofl:..
Jag fatar nästan hur allt ska sitta, men inte draglinorna :confused: ?!
Hur fäster man den i själva vagnen och i selen :angel: ?

Tacksam för svar ;)
Mvh

Eran Emma :banana:

Sv: Hur fäster man draglinorna ?

draglinorna sitter ofta fast i selen om inte fästs dom i remmarna från bröstan..

och i vagnen fäster man draglinorna i svängeln :banana:

Men många vagnar har ju ingen svägel :confused: var sätter man den då :rofl: ?

Mvh

de vet jag inte.. har bara kört vagnar med svängel men de borde väl finnas ngt smart ställe.. :confused:

Alla vagnar ska ha svängel, de som kör utan svängel kör även med dålig sele som inte har varken baksele eller draglinor. man kan säga att det är där man skiljer agnarna från vetet :)

okej :) Men tackar ;) Men hur föster man själva draglinnorna i sväglen :d

Mvh

antingen finns de snabbspänne, väldigt ofta finns de de.. eller så finns de en typ ögla som man trär över svängeln och drar åt me en rem.. så har de vart på de selar jag har kört me iaf..

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
831
Senast: MML
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
909
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 192
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 331
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar