Hur får ni era g-boots att sitta bra?

skári_lukas

Trådstartare
;)Jag blir galen, jag får inte g-bootsen att sitta bra på Tildras vänster fram, inga andra boots har varit några problem på henne.
Nån som har knep eller bilder att visa mig ?? ;)

Sv: Hur får ni era g-boots att sitta bra?

Inga knep, däremot är det rätt så viktigt att hästen är riktigt skodd, så att skon når lite utanför hoven i trakten. G-boots är faktiskt de boots som sitter allra bäst på min häst....

Jag gör som Roheryn, ser till att bakdelen av bootsen sitter fast under traktarmarna, sen är det bara att spänna. Dock är jag lite lat, så oftast blir det klockorna med kardborrespänning ... :angel:

Okej, men de konstiga är att den ena får jag att sitta jätte bra men inte den andra :angel: Har aldrig haft problem med top reiters knäppt..

Vilket hål brukar ni kunna spänna på, tror min Tillie har väldigt stora hovar? ;)

Liknande trådar

Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
728
Senast: Miingla
·
Utrustning Jag är rädd för att det inte finns någon bra lösning, men vem vet någon kanske har en bra idé.... Min häst behöver hovskydd i hagen...
Svar
10
· Visningar
838
Senast: bettysmatte
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Samhälle Ja, varför har vi så svårt att faktiskt hantera att något inte är enbart bra, eller enbart dåligt? På vissa punkter har jag absolut...
Svar
9
· Visningar
892
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka