Hur får man upp magnesium nivån?

Sv: Hur får man upp magnesium nivån?

Det finns rena magnesiumtillskott att köpa... :idea:

+ameo :bow: :bow: :bow:
Visste väl:angel: att det måste finnas något...skyller på att jag räknat så länge och så mycket på att få ner kvoten (på hö´t 6,5:eek: ) till 4,5 till min sjuka fjording...

Tiny Winy, nu hoppar jag till en helt annat ämne – är det din skakande häst som tappat muskler som du vill ha på kvot 4,5, den som du skrivit om i en annan tråd? I så fall kan jag inte låta bli att lägga mig i!

Om ni har kommit fram till att den har svår njur eller leversjukdom då är det helt rätt att begränsa proteinerna och bara ge de essentiella aminosyrerna i tillräcklig mängd.

Men om det inte rör sig om njur- eller leversjukdom så är det oftast så att en sjuk häst behöver en mycket protein för att laga sin kropp i synnerhet om den haft muskelsönderfall som den du skrev om i skaktråden. Vad blev det för diagnos till slut?

Ett bra foder för att få upp proteinhalten är lusern och det innehåller mkt magnesium. HH

Tack för att du lägger dig i:)

Jo det är samma häst, då hon haft protein överskott länge misstänker vet att det kan ha med saken att göra, levern är påverkad liksom andningsvägarna:(

Varför hö´t hade en kvot på 6,5 och inte som jag trodde på 5 beror på att bonden (är sjuk och inlagd nu) helt enkelt har sålt hö ur fel parti till mig:mad:

Så mer protein vill jag inte ge utan mer energi:)

OK! På människor med förgiftningsskada på levern av tex alkohol eller flugsvamp har man sett att mariatistelolja hjälper levern att läka. Tisteloljan innehåller också några MJ. HH

Tack för hjälpen!!!
Har så dålig koll på det här med oljor men tistelolja är ju perfekt:bump:
Hon kastade sig över varenda tistelbestånd hon kom åt i somras så det måste hon ju behöva:)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 544
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
665
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
548
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
746
Senast: matson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka