jag har jobbat i åratal för att få min arab kille på 28 år bra i magen. å nu har han vatt bra ett bra tag men i går såg jag att han var lite hård i magen och att det såg jobbigt ut att majsa.. vad kan man ge honom.. han har fri tillgång på hö/hösilage, sen får han 5 dl betfor som jag blötlägge ri en 10 liters hink. och betfor vattnet som blir över har han fått i sin vatten hink så han ska dricka ordentligt. utöver detta får han samma som i fler år.
3 kg lucern
½ kg grov
5 dl krossad havre
sen kalk och mineraler mm
tänkte man kunde ge honom lite olja i maten å ta väck en del av kraft fodret men vågar ej ta väck för mycket. risken är att han rasar i vikt å de vill jag inte. men vad ska jag behålla å vad ska jag ta väck. I övrigt är han pigg och glad och äter med god aptit och kissar vanligt. snälla hjälp mig.
3 kg lucern
½ kg grov
5 dl krossad havre
sen kalk och mineraler mm
tänkte man kunde ge honom lite olja i maten å ta väck en del av kraft fodret men vågar ej ta väck för mycket. risken är att han rasar i vikt å de vill jag inte. men vad ska jag behålla å vad ska jag ta väck. I övrigt är han pigg och glad och äter med god aptit och kissar vanligt. snälla hjälp mig.