Hur får man dit bettet??

S

Sannec1993

Ni måste väl tycka att jag är helkonstig... :crazy: Men såhär ligger det till; Jag har alltid ridit med vanliga engelska träns, men jag föredrar western stuket så jag rider sällan med nosgrimma av något slag. Men nu tyckte jag att det var på tiden att jag skaffade mig ett riktigt westernträns. Och det gjorde jag... Bara det att jag har ingen aning om hur jag ska få dit bettet :confused: det är ju inga remmar som man spänner upp som på engelska träns?? Ska man trolla in bettet i öglan eller?? :crazy: Jag behöver verkligen hjälp! Och jag har kollat att det inte är något fel på tränset. Jag köpte det flätade som just nu säljs på Hööks :laugh: Verkligen jättefint! Snälla svara, jag känner mig så korkad :crazy: ...

Sv: Hur får man dit bettet??

Chicagoskruvar på det va? Du får skruva upp dem ;)

Ja, jag får väl testa det :) tack så mycket ;) konstigt träns

Asch, korkad hade du varit om du INTE frågat, nu löste du ju problemet!!!:idea:

Kunde inte hållit med mer! Den som inget frågar får heller inget veta :)

nu känner JAG mig riktigt korkad!

Jag köpte ett gagbett med sidostycken, och blev riktigt arg besviken och irriterad över att ringarna var för stora för bettet så jag fick inte igenom sidostyckena, så jag sålde skiten. :mad:

Såhär i efterhand har jag insett att man måste skruva upp skruven (som på westernträns) för att fästa bettet i sidostyckena! :rofl:

Haha, ja nu har ju du med blivit klokare!!!!;)

Jag var på en föreläsning med Petrus Kastenman en gång och han sa något klokt;

BÄTTRE ATT STÄLLA EN DUM FRÅGA NU ÄN ATT FORTSÄTTA VARA DUM RESTEN AV LIVET!!!

:bow::bow::bow:

Hm, jag kände mej lite dum för ett tag sen :o
Hade beställt ett träns med snören istället för skruvar och fick för mej att jag skulle knyta snörena i bettet :) Kändes inte riktigt säkert..

Fick inte riktigt ihop det, tills jag såg hur det såg ut på riktigt :)

kan ju bara säg ... att den gången man bytte från klassisk sadel till westernsadel......Hur länge tror ni jag stod o funderade på hur sadelgjorden skulle fästas i strapen.....de e inte lätt alla gånger =)

Ni måste väl tycka att jag är helkonstig... :crazy: Men såhär ligger det till; Jag har alltid ridit med vanliga engelska träns, men jag föredrar western stuket så jag rider sällan med nosgrimma av något slag. Men nu tyckte jag att det var på tiden att jag skaffade mig ett riktigt westernträns. Och det gjorde jag... Bara det att jag har ingen aning om hur jag ska få dit bettet :confused: det är ju inga remmar som man spänner upp som på engelska träns?? Ska man trolla in bettet i öglan eller?? :crazy: Jag behöver verkligen hjälp! Och jag har kollat att det inte är något fel på tränset. Jag köpte det flätade som just nu säljs på Hööks :laugh: Verkligen jättefint! Snälla svara, jag känner mig så korkad :crazy: ...

Hur man får dit bettet?
Det enklaste är ju om man får hästen att öppna munnen lite. :D

kan ju bara säg ... att den gången man bytte från klassisk sadel till westernsadel......Hur länge tror ni jag stod o funderade på hur sadelgjorden skulle fästas i strapen.....de e inte lätt alla gånger =)

Jag köpte min första av en på annons. Hon var här och provade den och det såg ju lätt ut.
Sen dan efter så stod jag där och undrade varför gjorden var så lång :confused:
Och sen hur man skulle få fast den när inga hål fanns där den hamnade när man drog den under magen. Sen varför spännet satt bakåtvänt ,och tyckte det var väldigt onödigt med en meter extragjord..

Fick maila den jag köpte av, och hittade till slut en beskrivning på en sadelsida. :o

Tror mååånga har kliat sig i huvudet första gången med en w-sadel, me too ;)

Liknande trådar

Utrustning Ursäkta alla trådstartar :o Men till frågan. Det här med nosgrimmor. Jag har inte direkt haft nån tanke bakom val av nosgrimma, annat än...
Svar
0
· Visningar
1 173
Utrustning Min häst är vansinnigt känslig i munnen och jag har väldigt svårt att få till en lösning som hon verkar tillfreds med. Jag har extremt...
2
Svar
38
· Visningar
4 022
Senast: Efwa
·
I
Western Hejsan! Jag har just fått hem mitt varmblod inklusive hennes westernsadel :d, hon ska vara westerntränad, vilket jag ju eg. inte har...
Svar
10
· Visningar
1 661
Senast: Ametist
·
Utrustning jag letar efter både träns och kandar men hittar ingenting jag verkligen vill ha, jag har ingen lust att lägga flera tusen på både träns...
2
Svar
27
· Visningar
5 716
Senast: Hedwig02
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?