Hur får man bort fläckar från en tygsoffa?

aneeette

Trådstartare
Jag dör! Min sambos kompis var på besök igår, och har lite snyggt torkat av händerna på våran nya soffa! :mad:

Jag har ingen aning om vad det är för nått, det luktar ingenting och är gult.. om den infon är till någon hjälp.. :angel:

Hur ska jag få bort fläcken? Tyget går inte att ta bort från dynan så att tvätta det i maskinen är uteslutet :grin:

Sv: Hur får man bort fläckar från en tygsoffa?

VAnisch har en matt o sofftvätt som har fungerat super här hemma... Mina russlar glömmer lätt torka tassarna innan de beträder mattorna ;)

Be din sambo säga åt sin kompis att komma dit och ta bort fläcken.:devil:

Va fan liksom! Torka av händerna på nån annans soffa gör man inte!:cool:

Min son som är snart 2 år grisar ju även ner han är på besök hos folk, men jag har vett nog att tvätta/torka bort det.

Jag har god lust att göra det, men jag är för snäll tror jag. Kompisen är min kompis också, men just nu är han bara min sambos kompis eftersom det var hans kompis från början. :devil: :angel:

Ok, då ska jag prova det! Just nu är det nästan avspärrat i den delen av soffan :D

Hör efter vad det kunde vara han hade på händerna så är det lättare att sätta in rätt åtgärd, man behöver ju nte vara otrevlig för det.

Gjorde det, men han visste inte vad det kunde ha varit, men nu är det gula borta! Vanligt diskmedel och vatten fungerade utmärkt! :laugh:

Liknande trådar

Utrustning Åh, jag behöver hjälp! Jag får inte rent mina vita helskodda ridbyxor. Fick lerstänk på låren på dem igår och det går fasen inte...
Svar
5
· Visningar
3 673
Senast: Emmae__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama