Hur får man bort en reservation i försäkringen?

Lambada644

Trådstartare
Hur får man bort en reservation i försäkringen, som hästen fått pga en benbit - som operars bort? Vad gäller för att få bort reservationen? Ny röntgen? Böjprov, isf ”HUR/VEM/NÄR”...

Går det ens att få bort en reservation som tillskrivets en häst, pga lös benbit?

Hur får man bort en reservation i försäkringen, som hästen fått pga en benbit - som operars bort? Vad gäller för att få bort reservationen? Ny röntgen? Böjprov, isf ”HUR/VEM/NÄR”...

Går det ens att få bort en reservation som tillskrivets en häst, pga lös benbit?
Det borde stå i ditt försäkringsbrev/avslag/bolagets villkor huruvida reservationen är omprövningsbar eller inte. Är den omprövningsbar bör det också stå där vad du behöver göra för att få bort den.

Vart skulle detta isf stå?
Jag vet inte hur just Folksams försäkringsbrev ser ut, men i det bolag jag jobbat på står reservationerna i försäkringsbrevet. Är det så att du inte haft förnyelse och reservationen tillkommit nyligen, kanske du inte har hunnit få ett uppdaterat brev. Då är nog enda möjligheten att få reda på exakt hur din reservation ser ut att kontakta bolaget via telefon.

Jag vet inte hur just Folksams försäkringsbrev ser ut, men i det bolag jag jobbat på står reservationerna i försäkringsbrevet. Är det så att du inte haft förnyelse och reservationen tillkommit nyligen, kanske du inte har hunnit få ett uppdaterat brev. Då är nog enda möjligheten att få reda på exakt hur din reservation ser ut att kontakta bolaget via telefon.
Aha...jättehjälpsamt!!! TACK!!! Jag ska absolut höra av mig till försärkingsbolaget.

Ring försäkringsbolaget 👍

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 426
Hästvård Jag är på väg att köpa en häst som idag är försäkrad i Agria och vill gärna byta till Folksam då det blir halva priset plus att jag har...
Svar
9
· Visningar
1 043
Senast: iNHALE
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25