Hur får jag upp min låsning i bröstryggen?

tott

Trådstartare
Är galet spänd och har sedan några veckor en ordentlig låsning (eller flera) i bröstryggen. Känns t.o.m dumt då jag andas ibland. Har med 1 veckas mellanrum varit till en kiropraktor, men han får inte upp låsningen.

Har ni nåt tips? Det här är inte roligt.
Rullar nästan dagligen på diverse bollar och rullar, och det kan kännas bättre en stund efteråt, men det blir inte bra.

Träna ordentligt så att du blir varm och svettig och därefter stretcha, hänga och rulla på foam roller/boll. Hjälper mig att få musklerna varma först för att sedan försöka tänja ut.

Är kiropraktorn en sån som masserar ordentligt först eller knäcker direkt? Om det är den sistnämnda så hade jag provat någon annan, alternativt en naprapat.

Träning (jag föredrar simning när jag har låsningar), först långsamt rätt länge så att musklerna mjuknar, sen med lite flås. Sen bastu.

Ta inte i för hårt dock, du vill inte överanstränga muskeln. Bara övertyga dom om att det är säkert att slappna av.

Jag säger också byt naprapat. Jag har aldrig varit med om att de inte får bort låsningar (och jag brukar vara REJÄLT spänd och hård).

Har jag varit med om och det alltid jobbigt att prova någon ny... Hittar jag en bra så är det en keeper, det var värre när jag var aktiv inom kraftsport för då behövde man gå rätt ofta och hade mer och spändare muskulatur 😜

Är galet spänd och har sedan några veckor en ordentlig låsning (eller flera) i bröstryggen. Känns t.o.m dumt då jag andas ibland. Har med 1 veckas mellanrum varit till en kiropraktor, men han får inte upp låsningen.

Rullar nästan dagligen på diverse bollar och rullar, och det kan kännas bättre en stund efteråt, men det blir inte bra.
Jag säger också byt kiro. Det ska inte ta så många besök att få väck låsning i bröstryggen som du beskriver.
Sen måste man så klart underhålla kiros jobb genom att andas rätt, röra sig sig sunt och tänka på att inte spänna sig för att det inte ska komma tillbaks.
Men det är ju annat än att de inte ens får bort det under behandling.

Som nån nämnt så funkar en bra naprapat också de kan tom vara bättre då de ofta går på muskulaturen mer vilket kan underlätta för att kunna komma åt låsningen.

När jag var till kiropraktor första gången hade jag låsningar lite överallt . Men hon fick bort det mesta. 😅
Sen fick jag flera övningar för att underhålla och sen återbesök någon vecka senare för fortsättning. Och fler återbesök efter det...
Allt för att se att jag blev bättre.
Känns konstigt att hen inte fick bort det/ blir bättre hos dig spec efter flera besök. 🤔
Inte fått några specifika övningar du kan göra som ska hjälpa?

När jag var till kiropraktor första gången hade jag låsningar lite överallt . Men hon fick bort det mesta. 😅
Sen fick jag flera övningar för att underhålla och sen återbesök någon vecka senare för fortsättning. Och fler återbesök efter det...
Allt för att se att jag blev bättre.
Känns konstigt att hen inte fick bort det/ blir bättre hos dig spec efter flera besök. 🤔
Inte fått några specifika övningar du kan göra som ska hjälpa?
Ska rulla på en foam roller och stå på ett gummiband som jag håller i medan jag rullar axlarna.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har jättestora problem med bröstryggen, får ont nästan varje dag och det känns ibland som att det blir svårt att andas. Min naprapat... 2
Svar
34
· Visningar
1 873
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste... 2
Svar
28
· Visningar
9 599
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
36 040
Senast: Snurrfian
·
Ridning Hej! Det är så att jag blivit en liten fegis gällande att rida ut på min häst. Aldrig varit några problem förr men sen fick jag min nya...
Svar
10
· Visningar
1 885
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bruksprovet 2025
  • WE-tråden