Hur får jag min häst att gilla uteritter?

C

Caz

Min pålle går fram överallt, verkligen överallt. När jag går bredvid. Sitter jag på ryggen blir han världens fegis, blir spänd, tittig och vill helst gå hem till stallet.
Han är lite modigare med hästkompisar med, men jag vill ju att han ska vara trygg även när vi är själva och jag sitter på ryggen. Hur övar jag upp hans självförtroende? Jag funderade på tömkörning, då går han ju iallafall framför mig?

Sv: Hur får jag min häst att gilla uteritter?

tjena Caz,
är ny på det här forum biten man ska försöka, hehe när du leda han har du en helt annan typ of ledarskap,trygghet än när du är på ryggen. att du fundera på att tömköra är en jätte bra idea!!! är man inte kung på marken är man inte kung på ryggen. tar han till de samma situationer ni träffa när du rida.

Sv: Hur får jag min häst att gilla uteritter?

Tömkörning är ett jättebra sätt att träna hästens självförtroende på ute. Skulle jag definitivt göra!

Jag gör det med min fega dam då och då. :)

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 632
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 337
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 675
Senast: AbCdE
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 317
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar