Hur får ja min häst pigg?

verrdogan

Trådstartare
Va ska ja ge för foder till min frieser som är sååå slö?

Nu får han 2kg havre å 2kg hippo.

Å inte blir han nå piggare för det.

Är de bara för mej att inse att han är en bekväm latmask?:D

Sv: Hur får ja min häst pigg?

Rappsolja=energi som i ett kg havre, så slipper du stoppa i hästen mera krafftfode, så slipper du ge hästen mer. Plus att dom blir fina i hull och fina i pälsen. Min häst fick 1dl för att få upp hullet...sen fick han vårkänslor och då gick det inte ens att ge 1/2dl rappsolja så jag har fått tagit bort det helt. Kan funka eller så märker du inget, energimässigt.

De måste jag pröva. Frågan är ju om han lägger på sej istället. å de behöver han verkligen inte =)

min förra fries blev aldrig pigg! oavsett vad vi gjorde.

rådet jag skulle ge är att rida ut mkt,,men det gör du ju redan :D

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 868
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 222
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg Halloj! Jag ska snart få en häst på foder och vill egentligen bara ha massa tips och pepp haha. Är så taggad, pirrig, nervös och har så...
2
Svar
24
· Visningar
2 598
Senast: Buck
·
Foder & Strö Ja, behöver ge tillskott för Zink och Kopper. Har gett från Krafft och Trikem, det har funkat super bra. Bytte sen till ForagePlus och...
Svar
14
· Visningar
1 981
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka