Hur fästa klematis

Empalie

Trådstartare
Jag ha en nyplanterad klematis summer snow som verkligen tagit fart mot en ladugårdsvägg. Men nu när det har blåst har fästena den "gjort själv" lossnat och jag måste göra något typ av stöd. Finns det något jag kan fästa i väggen som hjälper den att klättra mot väggen. Typ små klamrar eller något?
 
Jag ha en nyplanterad klematis summer snow som verkligen tagit fart mot en ladugårdsvägg. Men nu när det har blåst har fästena den "gjort själv" lossnat och jag måste göra något typ av stöd. Finns det något jag kan fästa i väggen som hjälper den att klättra mot väggen. Typ små klamrar eller något?
Spalje?
 
Jag ha en nyplanterad klematis summer snow som verkligen tagit fart mot en ladugårdsvägg. Men nu när det har blåst har fästena den "gjort själv" lossnat och jag måste göra något typ av stöd. Finns det något jag kan fästa i väggen som hjälper den att klättra mot väggen. Typ små klamrar eller något?
Spaljé av armeringsnät kanske passar fint mot ladugårdsväggen?
 
Jag ha en nyplanterad klematis summer snow som verkligen tagit fart mot en ladugårdsvägg. Men nu när det har blåst har fästena den "gjort själv" lossnat och jag måste göra något typ av stöd. Finns det något jag kan fästa i väggen som hjälper den att klättra mot väggen. Typ små klamrar eller något?
Inga små klamrar tämjer en Summer snow! Den behöver en ordentlig spaljé av något slag., och även med en spaljé är den helvild.
 
Visserligen inte en summer snow (som ju är rätt vild som nämnts) men jag fäster upp andra typer av klematis och även klätterrosor med krampor/märlor.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 748
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 772
Senast: Blyger
·
Hemmet Ja, min trogna inbyggda diskmaskin har hoppat loss. Det är "fästena" upptill (antivältgrejer) som verkar ha gått av men orsaken kan vara...
Svar
4
· Visningar
454
Senast: NilHe
·
Hästvård Jag var och hälsade på i ett stall som verkade vara jättetrevligt. Så stod jag och stallägaren och pratade vid en hylla med kraftfoder...
Svar
15
· Visningar
1 516

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp