Hur få vita ridbyxor rena?

oki

Trådstartare
Ja, som rubriken lyder, hur får man bort fläckar från vita ridbyxor?
Mina shortchaps (och även lite från sadeln) har färgat av sig och det ser ju inte så fräscht ut.

Det står på tvättrådet att dem inte tål blekning men så står det ju på de flesta plagg...:angel:
Vågar jag tvätta dem i klorin?
Om det har någon betydelse så är det en Cavallo bomullsbyxa.

Sv: Hur få vita ridbyxor rena?

Jag kör mina vita i 60 grader med ocean tvättmedel + ocean blektillsats. Det brukar få bort solk från knäna och sådant som blivit av sadeln.

Nog för att det står 40 på ridbyxorna, men jag kör hellre varmare och får bort fläckarna och kan ha dem fler än en gång :smirk:
Sedan om de blir fula efter 10 tvättar får man väl köpa nya då.

Jag råkade glömma mina ridbyxor i maskinen så de låg där ett antal timmar efter att de var färdigtvättade, resultatet blev sura byxor...:crazy: Gick inte bort när jag tv'ättade dem igen (tvättråd 30 grader fintvätt) så jag körde dem på 60 grader och det gick bra! :) Så prova, det är ju värt ett försök.

Tack för svar.
Jag har tvättat dem i 60 grader och det hjälpte inte men jag får väl prova mig fram...
men innan, INGEN som testat klorin?

Liknande trådar

Utrustning Var och red jakt i mina vita ridbyxor. 4 timmar senare var jag lycklig och ridbyxorna rejält leriga. Nu är det tvättade med...
Svar
6
· Visningar
1 479
Utrustning Åh, jag behöver hjälp! Jag får inte rent mina vita helskodda ridbyxor. Fick lerstänk på låren på dem igår och det går fasen inte...
Svar
5
· Visningar
3 673
Senast: Emmae__
·
Utrustning Som rubriken lyder : Hur sjutton håller man dom vita BoT schabraken/vojlockarna vita :confused: Jag har svarta märken efter sadeln & på...
Svar
4
· Visningar
1 312
Senast: moon
·
Utrustning Vi har ett stort problem just nu,köpte dyra fina vita tävlingsridbyxor i Falsterbo och använde dessa under helgens tävlingar. Första...
Svar
12
· Visningar
2 144
Senast: Långnos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Skällande hundar
  • Freestyle och htm
  • Hönstråden II