Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De som klagar på ekol-oljan gör det förmodligen för att de har dåliga erfarenheter, eller, för att de har hört massor av skit om den..
Använd INTE ekol olja, det innerhåller mineraloljor ssom inte är bra för lädret tyvärr..
Dåligt läder kan man inte smörja mjukt, tyvärr.
KL
Hade en putskväll av prylar som skall avyttras. De lades i varmvatten bad, torkades av, putsades med tvål och sedan equifix läderbalsam med bivax. Jag som absolut inte gillar balsam med bivax kan bara säga att jag var positivt förvånad.
Grejerna har mjuknat ordentligt och skall få en eller två infettningar till.
Ekol oljan pratade vi om. Syrran haranvänt sig av den
till sin fina westernsadel och inte alls gillat resultatet. Nähä! Förstår inte varför. Har varit på henne i flera år att inte använda dylik skit.
Om det är likadant Equifix läderbalsam med bivax som jag har så är det terpentin i den!! Är det verkligen bra för lädret??
För att det ska vara vegetabiliska oljor för att vara bra för lädret. Det står i typ alla lädertrådar och jag vet att du läst dom.
[/QUOTE]men man ska ju aldrig lägga läder i blöt i olja.mjukt ska lädret bli av glycerintvål, olja ska bara smörjas på i ett tunnt lager några gångar om året.