hur få man bort statiskelektrisitet??

B

Blondi3958

Jag har ett stort problem med mina två katter.
Dom har varit statiska i pälsen och ger varandra och mig stötar.
Hur får jag bort det?
Går det att få bort?

HJÄLP!!!:crazy:

Sv: hur få man bort statiskelektrisitet??

Bada med bra schampo, balsam och sist antistatspray när de torkat.
Är de bara lindrigt statiska kan det räcka med sprayen, men oftast behövs bad för att pälsen ska återfuktas av balsamet först.

Kan du namnge någon sådan spray :idea:

Det sprakar om vår tant emellanåt också (husse fick sig en regäl stöt igår) men både jag och framförallt hon skulle nog hellre dö än att försöka trycka ner henne i ett bad :eek: :eek: :eek:

Jag använder PCL. Funkar bra (även på statiskat matte-flätor :angel: ) och finns så gott som överallt.
Jag vill utfärda en varning för märket Cardinal, det stinker tantparfym :crazy:

Går det med människo shampo och balsam eller måste det vara för katter?
Jag använder herbal? schampo på min kisse och det blev bra ett tag.Men kattungen blev livrädd för honom eftersom han fick en annan lukt.:crazy:

Katter och människor har inte samma ph-värde i huden, så man rekommenderar inte samma schampo. Bäst resultat får man med ett scahmpo avsett för kattpälsar, det är ju skillnad på hårkvalitet också. Jag hade valt PCL som "basschampo".

Brukar bero på för torr inomhusluft. Vanligt på vintern och ohälsosamt för människor, djur och krukväxter.

Har du en hygrometer? Brukar ofta sitta en på barometrar. Annars finns det billiga på järnaffärer, Claes Olsson och likande ställen.

Blöta handdukar på elementen hjälper tillfälligt, annars kan du köpa en ordentlig luftfuktare. Om det ska vara en bra går de lös på ett par tusen, men kan det ju vara värt för att få hälsosam luft.

Liknande trådar

Katthälsa Nu när vi (äntligen) har flyttat till skogen har katten fått börja vara ute. Troligen kommer hon med tiden upptäcka det här med jakt...
Svar
6
· Visningar
622
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 854
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
462
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
617
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix