Hur få katt att gilla klösmöbel?

Red_Chili

Trådstartare
I somras köpte vi en klösmöbel till katten. Den är precis så hög att hon kan se över balkongräcket när hon sitter på den och vi köpte den just med tanke på att hon skulle kunna sitta där och spana lite. Det gillade hon att göra förut när vi hade ett litet bord där ute.

Men, nu har klösmöblen stått där ute i några månader och hon är så ointresserad av den som det öht är möjligt att vara :( Hon tittar inte på den. Hon klöser inte på klöspelaren. Lyfter jag upp henne på den så hoppar hon ner.

Finns det något tips på vad man kan göra för att få henne att gilla den?
 
Sv: Hur få katt att gilla klösmöbel?

Kattmynta! Finns att köpa hos djuraffärer. Annars kanske hon helt enkelt inte gillar höjder. Det gör ju faktiskt inte alla katter.
 
Sv: Hur få katt att gilla klösmöbel?

Säger också kattmynta! Förr när jag hade katter som hellre gav sig på väggar o.dyl. än klösmöbeln köpte jag små godispastiller med kattmynta i som jag strykte på själva klösdelen. Funkade super :)
 
Sv: Hur få katt att gilla klösmöbel?

Det finns som spray också :-) tänkte själv köpa det till klösmöblerna, då hon förvisso gillar sitt träd men klöser gör hon på soffan! Det följde med klösgrejen i wellpapp och den är mycket poppis om jag häller på lite sånt.
 
Sv: Hur få katt att gilla klösmöbel?

(svarar alla)

Att jag inte tänkt på det! *känner mig lite dum :D*

Nu jäklar... Nu ska klösmöbeln ställas på någon plats där den borde uppskattas ordentligt och så ska det på kattmynta!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 270
Senast: Praefatio
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 373
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 382
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 083
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp