niardasp
Trådstartare
Min häst har lärt sig att öppna boxdörren och det är ju inte så lyckat när han också rymmer och äter upp allt hö. Hittills är jag bara glad att han inte hittat allt kraftfoder.. Men jag vill verkligen inte att det ska hända!
Det måste ju finnas någon annan som haft samma problem, hur har ni löst det?
Hans boxdörr är öppen, svängbar och med sånt här lås:
Förut var den trög att öppna men nu har vi fixat till den så det är jättelätt, den går igen bara man trycker på dörren och det tar inte emot någonstans när man ska stänga. Förut, när det var svårt att öppna/stänga kunde han inte komma ut, men det känns ju inte som någon lösning, att göra den svåröppnad igen alltså
Jag vet inte hur han öppnar men det enda jag kan tänka mig är att han tar tag med tänderna och drar, hur han nu kommit på det..
Det måste ju finnas någon annan som haft samma problem, hur har ni löst det?
Hans boxdörr är öppen, svängbar och med sånt här lås:
Förut var den trög att öppna men nu har vi fixat till den så det är jättelätt, den går igen bara man trycker på dörren och det tar inte emot någonstans när man ska stänga. Förut, när det var svårt att öppna/stänga kunde han inte komma ut, men det känns ju inte som någon lösning, att göra den svåröppnad igen alltså
Jag vet inte hur han öppnar men det enda jag kan tänka mig är att han tar tag med tänderna och drar, hur han nu kommit på det..