Hur få bort "passthrough"?

M

Mayara

Hur få bort \"passthrough\"?

Har efter att ha besökt hemsidor för att hitta mp3-filer fått något skit på min dator som gör att jag får upp banners både uppe under verktygsfälten och i nedre marginalen. Jag har försökt att ändra adress på startsidan, leta i hårddisken om det finns något program installerat o.s.v. men det går inte att få bort skiten! :devil:
Innan den "riktiga" url:en står bla passthrough och en webbadress som hela tiden kommer tillbaka.
Till saken hör att det givetvis finns en massa reklam i dessa banners plus en massa perversiteter... Vill ha hjälp fort!!

Mayara
 
Re: Hur få bort \"passthrough\"?

Några enkla åtgärder som kan hjälpa: Radera alla cookies - manuellt och inte från browsern; Installera Ad-Aware och kör en scan; Installera ett bra virusprogram med autoprotect-funktion och kör viruskoll.

/Frez
 
Re: Hur få bort \"passthrough\"?

Jag har nu raderat alla cookies och då finns det en DAT-fil kavar som heter "index" som inte får att ta bort, så jag antar att det är den som orsakar problemet. Bra virusprogram har jag så det är nog inte det som felar. Hur får jag bort den filen då? :bump: Vad är Ad-aware och var får jag tag i det?/Mayara
 
Re: Hur få bort \"passthrough\"?

Index-filen ska du inte ta bort, och det går inte heller. Den tillhör windows.

Ad-Aware hittar du här: AdAware

Det är ett litet program som kollar igenom din burk efter Ad-ware och Spy-ware och tar bort dessa. Det låter som om du råkat ut för nåt sådant.

/Frez
 
Re: Hur få bort \"passthrough\"?

Åh, tack frez!! Nu har jag kört Ad-aware, tagit bort alla cookies via utforskaren och från browsern, raderat allt i "tidigare" och tagit bort alla tillfälliga internet-filer och nu är det äntligen borta. Dagens ros till dig! :bow: /Mayara
 
Re: Hur få bort \"passthrough\"?

Jag ropade tydligen hej innan jag var över bäcken... :devil: :cry: Nu är allt tillbaka igen! HUR ska jag göra?? Det måste vara något dolt program som inte syns vid sökning eller via utforskaren som hela tiden laddar om sig självt. /Mayara
 
Re: Hur få bort \"passthrough\"?

Jahaja, som jag misstänkte. Du har förmodligen råkat ut för en "browser takeover". Kan vara förbaskat svårt att få bort. Om du kan få tag i liknande program typ Ad-Aware som t.ex. PestPatrol, HijackThis, Spybot, CWShredder m.fl. så kan du testa med dessa. Vissa funkar bättre än andra och kan förhoppningsvis hjälpa dig. Ofta får man dock ominstallera burken för att få bort det. Eventuellt går det att pilla i registret och få bort det som felar, men då är vi inne på mycket avancerade grepp.

Testa förresten först att köra windows update. Kan hjälpa. Och testa dessutom att ta bort Internet explorer och installera den senaste varianten. Eller om du använder annan browser, ta bort och installera om denna.

Kolla denna tråd: tråd 1

Även denna: tråd 2

På forumet ovan kan du söka på det du har problem med och förhoppningsvis hitta en lösning.

Kan du posta exakt vilken webadress som kommer upp så kan jag hjälpa dig lättare.

/Frez
 

Liknande trådar

IT & mobiler Det är nu över 2 år sedan jag uppdaterade min hemsida och jag är trött på all inaktuell information som finns där, så nu när jag lyckats...
Svar
7
· Visningar
1 346
Senast: meodeo
·
S
IT & mobiler Jag har en bärbar dator. När jag skriver dokument använder jag programmet Works (det följde med datorn - har inte installerat Word då...
Svar
6
· Visningar
1 112
Senast: Skuggabaldur
·
L
IT & mobiler Något skitprogram installerades på min dator + att virus kom, men mitt antivirusprogramm tog bort det. Men alltså det har sparats...
2
Svar
23
· Visningar
2 104
Senast: Olius
·
C
IT & mobiler Sitter vid min mammas dator, internet har inte fungerat på månader, nu har jag fått igång det (tillfälligt, mycket strul, går inte att...
2
Svar
34
· Visningar
3 104
Senast: Ragatan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp