Hur få bort kisslukt från klösträd

Hagens_Zorba

Trådstartare
Nån av katterna har kissat i klösträdet, minimalt, men ändå kiss.
Nu vill ingen av mina katter vara där så jag misstänker att det är exets katt som kissat.. Hur som helst ska jag flytta hem nu och det känns ju ovärt att ta med sig ett jätteträd som ingen är intresserad av.

Har haft på "urin off" men dock alldeles för sent då det tog ett tag innan vi upptäckte den lilla fläcken. Har kattmyntat också men det hjälps inte..

Nån som har nått tips på hur man kan få bort lukten (som man som människa inte känner om man inte håller nosen precis mot), men för att katterna ska vilja ligga där igen? Det är i en hängmatta och på en platta..
 
Sv: Hur få bort kisslukt från klösträd

Kör scent stop enligt instruktioner (spraya så det är blött i flera dagar), det ska visst vara riktigt bra.
 
Sv: Hur få bort kisslukt från klösträd

Tack för tips båda två!

Var köps detta scent stop?

Å det får ju inte lukta "konstigt" sen för då vill dom inte ligga där av den anledningen :/
 
Sv: Hur få bort kisslukt från klösträd

Tvätta med ett rengöringsmedel med citrondoft och torka sedan av med ättikssprit. Det tar bort kattkiss stank men även mögel och andra otäcka dofter (om du skulle få det behovet någon gång.) Katterna lär inte vilja vara där på några dagar sedan om de är känsliga men efter bara några dagar är doften borta och de kommer vilja vara där igen.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 373
Övr. Hund Varning för långt inlägg och uthängning av mig själv som usel hundägare :o Men såhär. Jag kanske utnämner mig själv till bukes sämsta...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 125
Senast: Korekatten
·
Katthälsa Jag har varit iväg på en "minisemester" i några dagar, utan katterna. När jag kom tillbaka berättade mina föräldrar att den kattsäng jag...
Svar
4
· Visningar
1 258
Senast: Sasse
·
Övr. Katt Det känns helt overkligt, jag har nog inte förstått det än. Sent i onsdags kväll försvann hon i mina armar, hon fick det lugnt den sista...
Svar
5
· Visningar
2 271
Senast: tassel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp