Hur få bort kåda från häst?

M

murran

Vet ej om tråden ligger rätt..men hittade inget bättre ställe..
Nu till problemet..min stora pålle har hittat en gran att gnugga sej emot och blivit full med kåda:cry:..Hur får jag bort det? Det ser fördjävligt ut..
Vill helst slippa klippa honom..

Sv: Hur få bort kåda från häst?

När min häst lyckats kladda in sig med kåda har jag tagit bort det med vanlig matolja. Fungerar bra, stryk på oljan tills kådan är borta o sen får man tvätta bort oljan med schampo.

Lycka till!!

Sv: Hur få bort kåda från häst?

Tack för svaret, jag provar genast..såg framför mej hur han skulle se ut om jag tvingas klippa honom..som en skabbig grävling eller nåt...

Liknande trådar

Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 037
Senast: Cactus
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
351
Senast: Unafraid
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 381
Senast: Cissi_ma
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 419
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar