Blandrastik
Trådstartare
Hade en dalmatiner hos mig igår, matten hade sökt hjälp för hundmötesproblem. Prickig, två år och med en myrstack i brallan äntrade han parken hemma hos mig. Efter lite snack visade det sig att hunden aldrig var lös. Matten hade försökt med diverse aktiviteter för att få hunden trött på annat sätt. Lydnadsträning och Nose Work. På senaste NW träningen hade hunden hoppat på en annan hund.
Jag förslog att vi skulle börja med att verkligen dränera hunden, låta den få maximalt utlopp för sin energi. Vad är då bäst? Hittade en tävlingsform med dalmatiner och häst, verkade kul, men matten äger ingen häst. Däremot en cykel. Matten tror däremot att både hon och hunden kommer att döden dö om de provar att cykla tillsammans.
Cykla långt och långsamt? Låta honom dra? Alltså kortare sträcka, men ta i. Kasta en boll i en uppförsbacke?
Var hade ni börjat?
Jag förslog att vi skulle börja med att verkligen dränera hunden, låta den få maximalt utlopp för sin energi. Vad är då bäst? Hittade en tävlingsform med dalmatiner och häst, verkade kul, men matten äger ingen häst. Däremot en cykel. Matten tror däremot att både hon och hunden kommer att döden dö om de provar att cykla tillsammans.
Cykla långt och långsamt? Låta honom dra? Alltså kortare sträcka, men ta i. Kasta en boll i en uppförsbacke?
Var hade ni börjat?