Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har alltid haft huvudansvaret för mina hundar, vilket varit en självklarthet för mig i de relationer jag varit i när jag haft hund. Mina partners (sambos) har på sin höjd gått någon promenad, matat och kanske lånat en hund för en jakt.
Killen jag dejtar nu är typ född i en valplåda och har ett knippe hundar själv, och är väldigt engagerad i dem.
Jag gillar att ha huvudansvaret för mina hundar, men det är väldigt roligt att dela intresset på en lite djupare nivå med någon
Haha så säger jag också, att jag bara har två speciellt nu då vi skaffar en sjätte så är det egentligen bara jag som skaffar en tredje. Tre är ju ingenting!Vi har hundarna gemensamt även om Nessie är mer min hund så kör husse gärna agility med henne (och syrran lånar henne i rallyträning och vallning). Nike är husses lilla agilitystjärna och min bästa sovkompis, Nano var tänkt som husses nästa agilityhund men verkar tycka att det roligare med annan träning så jag har väl börjat träna henne mer och mer. Tay ska förhoppningsvis bli en hund som trivs med husse på agilitybanorna och jag tänkte ha honom till vallning.
Eftersom jag jobbar lite mindre så aktiverar jag dom lite mer, har koll på vaccinationer och kloklipp osv. Han kommer med input på det mesta, tog Nano till fysio när han tyckte att det behövdes och tar oftast första morgonkissen och sista kvällspromenaden. Ibland tar han merparten av promenaderna och ibland tar jag dom eller så går vi gemensamt.
Vi har väl börjat säga att vi har två hundar var om nån frågar, det låter mindre än fyra tillsammans .
Det här kan jag kopiera rakt av. Jag frågar alltid min sambo om han kan passa hunden när jag behöver vara hundfri, förutsätter det aldrig, och kan han inte så är det min sak att lösa och inte hans.Hunden är min och jag tar allt ansvar och alla kostnader.
Jag är den som sköter vardagen, promenader, träning, veterinär, innköp av foder och prylar, you name it.
Skulle något hända, jag blir sjuk eller absolut förhindrad så hoppar sambon in såklart, men det är inget jag slentrianmässigt ber om eller förväntar mig.
Sen att sambon älskar hunden och gärna leker med honom och har honom hos sig i soffan eller sängen är en helt annan sak.