Min gamle häst på 20 år har gått ute på bete hela sommaren och pga att jag själv blev skadad i benet så har jag inte kunnat motionera honom, och där fanns inget stall hos dem som hyrde ut betet så därför har jag inte heller tagit dit någon som skulle motionerat honom. Han har blivit väldigt tunn över rygg och rumpa bara över sommaren. Han har nu tagits in och skall maskas och jag fodrar honom med lusern och olja så han ska få i sig lite extra protein.
Hur sätter jag på bästa och lindrigaste sättet igång honom för att han ska bygga upp sig igen? Jag har tänkt att börja promenera långa rundor i skogen över stockar och i backar och sedan börja longera och tömköra innan jag vill sätta mig på honom. Låter detta korrekt? Eller har ni några andra bra tips?
Hur sätter jag på bästa och lindrigaste sättet igång honom för att han ska bygga upp sig igen? Jag har tänkt att börja promenera långa rundor i skogen över stockar och i backar och sedan börja longera och tömköra innan jag vill sätta mig på honom. Låter detta korrekt? Eller har ni några andra bra tips?