Jillybean
Trådstartare
Om man sjalv haft "daliga" foraldrar (mina var valdigt unga), hur bruter man da trenden och ar sjalv en bra foralder?
Jag vantade tills jag var 27 med att skaffa barn. Och jag gav mig DEN pa att vara en bra mamma. Tyckte att allt gick bra medans barnen var riktigt sma. De ar nu 11 1/2 och 6, bada flickor. Och nu har problemen borjat med den aldsta.
Vi ar konstant i luven pa varandra och alltfor ofta hor jag pappas rost och uttryck komma fran mig sjalv
Hon ar lat, sjalvisk, gralsjuk och gnallig. Det ar snudd pa stort omojligt att fa henne att hjalpa till hemma, man far tjata tills man blir bla i ansiktet. Jag har forsokt med beloning nar det galler extrajobb (tycker inte man ska behova belona barn for att degor sjalvklara saker som att stalla undan sin disk eller lagga smutstvatten i tvattkorgen) och bestraffning; ingen tv, ingen veckopeng etc. Inget verkar hjalpa.
Vi kan inte ha det sahar men jag vet inte vad jag ska gora
Hittills har det gatt bra att dra fran egna erfarenheter; jag har gjort som farmor skulle ha gjort, jag har henne att tacka for de flesta glada barndomsminnen jag har.
Men sahar skulle JAG aldrig ha betett mig mot farmor sa nu har jag inga erfarenheter alls att dra ifran.
Goda rad emottages tacksamt
Jag vantade tills jag var 27 med att skaffa barn. Och jag gav mig DEN pa att vara en bra mamma. Tyckte att allt gick bra medans barnen var riktigt sma. De ar nu 11 1/2 och 6, bada flickor. Och nu har problemen borjat med den aldsta.
Vi ar konstant i luven pa varandra och alltfor ofta hor jag pappas rost och uttryck komma fran mig sjalv
Vi kan inte ha det sahar men jag vet inte vad jag ska gora
Hittills har det gatt bra att dra fran egna erfarenheter; jag har gjort som farmor skulle ha gjort, jag har henne att tacka for de flesta glada barndomsminnen jag har.
Goda rad emottages tacksamt