BulletForMyValentine
Trådstartare
Var i veckan hos veterinären för tandstensborttagning, och läget var värre än vad jag trott
Hon hade extremt mycket tandsten, alla tänder var nästan helt täckta.
Några tänder kommer oxå lossna eller så får vi dra dom senare.
Så vi fick strikta order från veterinären att vi måste måste måste borsta tänderna på henne annars kommer hon inte ha några tänder kvar om 4-6 år Helst varje dag sa han.
Men jag har ingen aning hur man gör, vad ska man använda och vad funkar bäst?
Vet sa att en vanlig barntandborste räcker så köpte den minsta jag hitta men den är för stor för hennes lilla mun.
Hur gör ni? Hur håller man hunden så hon inte ålar sig så?
Som vissa vet har vi ju haft en hel del problem med maten, att hon ätit dåligt men nu verkar vi hittat nått som funkar: uppblött Orijen och Voh blandat
Funkar förebyggande medel man kan ha i maten? tex Plaque off eller vad det heter?
Hur är det med Dentastix, bra eller dåligt?
Hon verkar inte gå förtjust i att gnaga ben men Dentastix verkar gå bra
Hon hade extremt mycket tandsten, alla tänder var nästan helt täckta.
Några tänder kommer oxå lossna eller så får vi dra dom senare.
Så vi fick strikta order från veterinären att vi måste måste måste borsta tänderna på henne annars kommer hon inte ha några tänder kvar om 4-6 år Helst varje dag sa han.
Men jag har ingen aning hur man gör, vad ska man använda och vad funkar bäst?
Vet sa att en vanlig barntandborste räcker så köpte den minsta jag hitta men den är för stor för hennes lilla mun.
Hur gör ni? Hur håller man hunden så hon inte ålar sig så?
Som vissa vet har vi ju haft en hel del problem med maten, att hon ätit dåligt men nu verkar vi hittat nått som funkar: uppblött Orijen och Voh blandat
Funkar förebyggande medel man kan ha i maten? tex Plaque off eller vad det heter?
Hur är det med Dentastix, bra eller dåligt?
Hon verkar inte gå förtjust i att gnaga ben men Dentastix verkar gå bra