Hur börja?

J

J-e-s-s-i

Min häst är 10år, korsning mellan shagya arab och Hanoveranare. Jag rider för hopp och dressyr tränare två dagar i veckan.

På min förra häst (travare) började jag lite med western men sen när jag lånade ut honom på foder blev det bara engelsk ridning.

Jag tävlar lite i hoppning. Inte så högt än, 100cm tävlar vi på och tränar på 130cm.

Jag börjar bli intreserad av westernridning igen. Min häst lyssnar jätte bra på vikthjälperna, så jag tror att western ridning kan passa honom. Men kan man blanda western och engelsk ridning? JAg vill ju forsätta tävla i hoppning. Bygger westernridna hästar andra muskler än en engelsk riden häst? Kommer hästen bli förvirrad?

Lite konstig fråga kanske, men vore jätte glad för svar

Sv: Hur börja?

Du kan använda hästen i allt möjligt utan att den blir förvirrad. Ray of Light är en paint som används i dressyr, hoppning, boskapsgrenar och ridgrenar i western samt nyligen även som galoppör.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 620
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 201
Senast: Emro
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 136
Senast: zarmino
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
970

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Strö i boxen
Tillbaka