Hur bli weserninstruktör

Sv: Hur bli weserninstruktör

Kolla WRAS. Om du ska bli instruktör hoppas jag att du hör till dom seriösa som regelbundet fortbildar sig och håller igång sina egna tävlingsmeriter. Har träffat på alltför många s.k. C-tränare som genar friskt och det håller i D-klasser men så fort man ska klättra lite i klasserna faller det på grundträningen. C-tränare kan man bli genom att gå kurser men B- och A-tränare blir du bara om du har kurser och meriter.

Lycka till :)

oki tack! Ska kolla där.
Jo självklart häller det att hålla igång själv också och vidareutbilda sig

Zindy16 skrev:
oki tack! Ska kolla där.
Jo självklart häller det att hålla igång själv också och vidareutbilda sig

Skönt att höra, då håller jag tummarna för dig. :banana:

Tack! :) :bow:
Måste först och främst lära mig rida också :D
Kan nada western :D Har ju bara ridit engelskt tidigare men tycker inte det ger mig det jag söker. Vill ha en avslappnad naturlig relation med min häst, och tycker western verkar mycket roligare dessutom :)

Det finns faktiskt ingen riktigt fungerande westerninstruktörsutbildning som WRAS står bakom. Hög tid att det anordnas.

Blir man knappast westerninstruktör av...

Tror inte att den existerar längre, den har fungerat väldigt dåligt.

Jag började men slutade eftersom den inte motsvarade mina förväntningar.

Tror Tommy Bäcklunds instruktörsutbildning inte finns längre som Sweet sa. Det hade visst varit väldigt blandade kunsakaper bland eleverna, en anledning till varför det inte funkade.

Fast jag har inte träffat Tommy på över ett år så jag ska inte säga nått :D

Jag är "westerninstruktör" och pratade med tommy om hans utbildning när den fanns. han rekomenderade den INTE.
Så jag har ingen utbildning men håller lektioner samt tränar andras hästar iaf. Men vad jag vet nöjda resultat (eleverna vill iaf fortsätta rida för mig! ;) )
Det jag gör är att åka på så många stora tävlingar ja kan. Brukar bli 3-4st varje år. Dvs QH & paint shower. Att hålla sig där lägga ner mycke tid på att studera andra ryttare/hästar på framridning och banan lär man sig mycke på. Samt fråga och prata med folk. Sen åker ja runt på clinicks och lyssnar å lär.
Det är va jag gör för tillfället. Jobbade tidigare heltid med att träna hästar men slutade pga graviditet.

:bump:

Oki jo den utb var visst inte så bra av vad jag hört.
Får åka på kurser och tävlingar och så

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Ridsports gästkrönikör Louise Nyberg funderar kring vad som är klokast, när man stöter på ett problem i utbildning av hästar eller...
Svar
0
· Visningar
152
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Jag funderar på det kanske är dags att byta jobb. Jag skulle vilja jobba med siffror! Jag har en utbildning där majoriteten av alla...
Svar
5
· Visningar
597
Skola & Jobb Ja, som rubriken säger, finns det någon sådan utbildning i Sverige? Frågar åt en kollega som inte har tillräckligt med svenska ännu, men...
Svar
6
· Visningar
459
Senast: Lingon
·
Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 279

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka