Hur behåller ni motivationen?

B

Bruno

Varje torsdagkväll rider jag för instruktör (ej på min egna häst) och motivationen är på topp på fredagen.... Men jag tappar den lika snabbt igen. Håller på o kämpar med min häst för att kunna ta med honom på träningarna (miljöträning, transportträning m.m.m.m.) men just nu tycker jag att det inte går framåt alls -snarare bakåt *suck*.
Hur gör ni för att hålla humöret uppe o kämpa mot ert mål?
Behöver tips o peppning!!!!

Sv: Hur behåller ni motivationen?

Jag är i samma sits känns det som. Det går inte alls nå bra när vi ska rida dressyr utan tränare, så nu har jag bestämt att vi bara ska ut och busa i skogen. :D

Oj, jag tränar för tränare varannan vecka ungefär och har inga problem alls att känna motivation. I början är det ju motivation efter lektionen, ta med det vi gjorde då, försöka få till samma hemma och helst befästa lite så att vid nästa träning börjar man lite längre fram än gången innan. De sista passen innan nästa träning är motivationen just att det är dags igen och man vill visa, typ, att man legat i och engagerat sig hemma.

Nu förstod jag inte riktigt om det var motivationen ihop med hästen du idag tränar med som du har svårt för eller motivationen med jobbet med din egen och få den träningsbar. Är det din egen så visst kan jag förstå, särskilt om det känns kul med den andra och du vill komma dit med din egen men vägen är väldigt mycket längre.

Det är jobbet med att få min häst "färdig för träning" som känns tungt just nu. Oftast burkar det ju hjälpa att ta några steg tillbaka i träningen så det är det jag gjort nu.
Vill oxå gärna träna på det som vi gjort under träningen -men sänker kraven hemma iom att hästarna har så olika utbildningsnivå.
Hoppas att det vänder snart!

jag rider helt enkelt ut och sen hopptränar och rider bara dressyr ca 2 grr i vecka på bana. Passar pålle fin fint också eftersom han tycker det är tråkigt att vara för mkt på banan. Så jag jobbar honom ute istället, på tex grusvägar,galoppbanan,rakbanan allmänt ute i skogen. Tränar övergångar, skänkelvikningar, öppna, sluta ja allt möjligt o han blir aldrig så lösgjord som då och jag rider bättre, och höjer motivationen för dressyren:)

Men hur färdig för träning måste en häst va egentligen? Träningen är ju till för att lära sig på. Går hästen att lasta okej? I så fall hade jag tagit min egen. Brukar vara mer motiverande att träna med sin egen. Känns mer meningsfullt och roligare att rida hemma när man har konkreta övningar för sin egen häst.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag gör det klassiska. Skapar ett nytt, anonymt namn, och jag är tacksam om ni håller det för er själva, om ni ändå luskar ut vem jag...
Svar
12
· Visningar
2 002
Relationer Hej Buke, nu skulle jag behöva bolla lite tankar... Det är lite det här med vänner, hur man vet om man ska kämpa för att behålla...
Svar
3
· Visningar
1 024
Senast: Turali
·
Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 466
Senast: raggsock
·
Hästmänniskan Jag är en hästtjej ut i fungertopparna. Jag var en sån där liten flicka som cyklade 1mil till närmsta stall. Mockade alla boxarna och...
Svar
6
· Visningar
1 581
Senast: Ämelie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama