Hur "bädda" i sittvagnen, o andra sittvagnsfunderingar.

ako

Trådstartare
Oj vad tiden går! Ludvig är nu en stor grabb på ett halvår, och jag funderar på att byta ut liggkorgen mot sittvagnsdelen på vagnen. Jag har en Brio Sing, och på den är det helt separata ligg- och sittdelar. Dock är det inte helt fullt liggläge i sittdelen, men lägsta läget är ändå lågt.

Nu undrar jag hur ni med liknande vagnar har gjort (alltså utan helt platt liggläge); när har ni bytt från liggkorg och hur har barnen sovit i vagnen?

Jag undrar oxå hur man på bästa sätt "bäddar" i sittvagnen, i liggvagnen har man ju en madrass som man kan klä på lakan eller vad man vill (vi har haft lakan o filt nu, och lakan o åkpåse i vintras), men hur gör man i en sittvagn? Den lär ju bli rätt smutsig efter ett tag om man bara sätter barnet i den utan något skydd.

Tack på förhand för svar :)!

Sv: Hur "bädda" i sittvagnen, o andra sittvagnsfunderingar.

Fårskinn kommer vi att bädda med när vi byter ut Ellas liggdel mot sittdelen, vi har en Urban Jungle :)

Vi har även en hel dyna till sittdelen ( gjord för UJ:s sittdel ) i frotté på en sidan och Fleece på den andra.

Fårskinn kommer vi att bädda med när vi byter ut Ellas liggdel mot sittdelen, vi har en Urban Jungle :)

Vi har även en hel dyna till sittdelen ( gjord för UJ:s sittdel ) i frotté på en sidan och Fleece på den andra.

Ella blir nog lagom gammal för sittdel när det börjar kännas mysigt med fårskinn igen :)! Jag vet ju att det ska vara svalt på sommaren, men det KÄNNS ju så varmt ;), kan inte riktigt förmå mig nu när sommaren är i antågande. Undras just om det finns likadana härliga, troligen dyra, dynor som tillbehör till BRIO... Får surfa till deras hemsida...

Hm ja det har du rätt i..

Dynan som vi också har ska ju vara sval på ena sidan och värmande på den andra, det kanske finns något liknande till Brio?

:)

Jag har inte bäddat sittkorgen alls. De är ju rörliga på ett annat sätt när man går över till sittande, så då blir det bara knöligt med dynor och fårskinn och alltihop. Vi har sällan så kallt att det inte räcker med en åkpåse de kallaste dagarna, och vår påse har ett mjukt trevligt fleecefoder som i sig är bädd nog.

Sova i vagnen funkade bra även utan fullt liggläge, jag satte på selen så att bebis inte skulle kunna kränga iväg i sömnen bara.

Stter åkpåsen i vagnen jämt som ""bädd" eller stoppar man ner bebben som iliggåkpåsen.

Vi har en kombivagn med fullt liggläge. När Viking var 4 månader började han vilja sitta lite upprätt när han var vaken, men jag sänkte ju till fullt liggläge när han blev sömnig förstås. Nu vid nästan 7 månader sitter han helt upprätt när han är vaken och så sänker jag när han somnat.

Vad gäller bäddandet så har vi ett fårskinn i, det har vi haft hela tiden. Jag har aldrig ens haft en mjuklift:eek:, det gick så bra ändå med fårskinnet och så åkpåse på det. Nu när det är såhär varmt har jag bara en filt över benen på honom, ev vindtätt överdrag om det blåser. Selen på förstås, jag har gjort hål i skinnet så man får igenom remmarna.

I sittvagnen har jag baddat med farskinn och filtar eller med akpasen (typ hela vintern) och en filt om det behovts. Kan han inte bara sitta pa en filt eller flera i sittdelen?

Jag bytte mellan liggdel och sittdel beroende pa vad vi skulle. Om han skulle sova tyckte jag fortfarande han gjorde det battre i liggdelen, och skulle vi ut och kolla grejjer klickade jag pa sittdelen. Plattlatt! Har ocksa en BRIO.

Den sitter i jämt. Vår spänner man fast med några snäpplås och så har den hål i "ryggdelen" för selen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka