Hur är HdR i storlekarna?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Var på en hästbutik idag och såg ett superfint remontträns från ett för mig okänt märke (HdR). Att lädret var i superfin kvalité kunde jag direkt se, men storlekarna blev jag lite osäker på.
Herr Häst ligger emellan full - x-full i träns. Finns både full och x-full hemma brukar jag bara jämföra dessa två emellan och ta det som ser "rimligast" ut. Men nu fanns bara full hemma och spontant såg det lite halvlitet ut :/
Då denna butik inte riktigt ligger nästgårds vill jag inte heller bara chansa.

Så, är det någon som har någon uppfattning om hur HdRs träns är i storlek? Är de åt de mindre hållet, eller är det bara min hjärna som lurar mig?

Liknande trådar

Utrustning När t.om. tränsomanen blir så trött att hon kroknar, vet man att det är illa... :meh: Inte mindre än 3 st träns har gått sönder på...
2
Svar
38
· Visningar
3 239
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Då den befintliga remontnosgrimman till ett av mina träns tyvärr blivit sönderkliad (:angel:), men tränset i övrigt är väldigt fint...
Svar
9
· Visningar
1 887
Senast: zingoo
·
Utrustning Har ett litet problem. Även om jag inte har någon dressyrsadel - än, vill jag ändå ha en åtminstone enklare (billigare) dressyrgjord...
2
Svar
20
· Visningar
6 006
Senast: kryddelydd
·
Utrustning Liten allmän reflektion bara. Har storlekarna på hästgrejer generellt krympt på senare år, eller något? :eek: Satt och jämförde Herr...
Svar
6
· Visningar
1 052

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka