Hur är era förråd?/Hur förvarar ni saker?

Red_Chili

Trådstartare
I vår lägenhet finns det hur mycket saker som helst, två halvstora förråd och några garderober.

Förvaringsutrymmena räcker absolut inte till för den enorma mängd prylar som finns här och det ser minst sagt förjävligt ut här.
MEN jag är rätt övertygad om att vi inte utnyttjar ytan så bra som möjligt. Kan tillägga att det inte är "småsaker som man använder hela tiden" som behöver förvaringsutrymmen, utan mer sådant som jag klassar som skräp men som den andra människan i hemmet absolut vill ha kvar - trots att han knappt vet vad han äger. (och jodå, sakta men säkert försöker vi få bort allt onödigt)

Jag vill alltså ha era allra bästa tips för hur man förvarar saker, både i förråd och ute i hemmet.

Berätta hur ni gör! och lägg gärna in bilder också.

Sv: Hur är era förråd?/Hur förvarar ni saker?

flyttkartonger är absolut mest effektiva i, då kan du stapla upp till taket, vilket vi gjort i vårt förråd.. billigt att förvara så också, och lätt att få fram vad man letar efter då det är enkelt att flytta på kartongerna, märk bara upp vad som ligger i lådorna.

Jag har ingen förvaring alls, förutom några skåp och lådor i köket och några hyllor och en byrå i sovrummet. Jag har slängt i princip allt som jag inte använder eller har framme.

Jag bor med mina tre barn i en rätt liten villa som har noll fasta garderober. Noll, zero, ingen alls. Men däremot har vi ett rum i källaren som har varit pannrum men nu endast innehåller ett skåp till fjärrvärmen så där inne bor allt mellan himmel och jord. Vi har inget garage heller så det är en del verktyg och färgbrukar och allt sånt också.
Jag har sällt in en lös garderob till alla kläder som det inte är säsong för, sedan finns massor av banankartonger till prylar som inte används så ofta. Där nere trängs också skridskor med inlines och mina jobbarkläder.
Har även min bokhylla där inne med böcker, cd-skivor, ljudböcker och filmer.
Men även fast det är mycket saker så är det faktiskt ordning och reda. I allafall just för tillfället :D

Jag bor på 27 kvadrat och har utöver det ett ganska stort förråd i källaren, men där förvarar jag endast mina två resväskor. Jag tror faktiskt att det enda vettiga är att minimera antalet prylar. Jag försöker hålla mig till "en in, en ut". Rör det sig om förvaring av kläder, skor och diverse prylar så är det en sak, men möbler och annat kan man just inte göra något annat med än att stapla!

Min förvaring består av en stor Expedithylla från Ikea som jag har som rumsavdelare vid min sovalkov. Där förvarar jag alla smågrejer i lådor samt alla mina böcker m.m. Den tar just ingen plats eftersom den är rumsavdelare. Sedan har jag ett mysigt 60-talskök (eller ja, kokvrå..) med skåp i princip ända upp i taket. Rymmer massor, trots att det bara är två överskåp och ett underskåp det rör sig om. Allt i textilväg och i form av skor förvaras i en klädkammare på någon kvadratmeter. Där gäller det att bygga på höjden och att förvara de kläder som inte är i säsong i vakuumpåsar.

Har en byrå förresten! Tömde den i våras, men kom sedan på att jag kunde lägga lite pärmar och grejer i. Nu för tiden bor strumpor och underkläder i den också. Då blev det extra gott om plats i klädkammaren istället. :)

Vi har extra höga ben på vår säng, så att vi får plats med bra förvaring under sängen. Där ligger sådant som vi använder titt som tätt, alltså oftare än vad vi använder sakerna som ligger i förrådet på ett annat plan i huset.

I förrådet har vi massor med grejer och det är smockfullt kan man väl säga. Men det är bara på 1,5 kvm, dock är det 4 meter i takhöjd.

Vi har båda kommit fram till att vi bor för trångt för att köpa massa grejer. Så det är sällan någonting kommer in i vårt hem som verkligen inte behövs.

Vi har inte så många garderober i lägenheten, men vi har mönstrade kartonger/boxar ovanpå garderoberna så det får plats en hel del i dem också. Vi har ganska så högt i tak så vi får plats mycket på höjden.

Men det egentliga rådet är att göra sig av med allting man inte använder!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka