Hur är det nu med unghäst som ska börja tävla...

S

Sickan

Jag vet att denna fråga antagligen finns tidigare och att jag kan läsa TR men är lite lat så jag ställer frågan och hoppas på svar.

Har ett 5-årigt halvblod som ska börja tävla hoppning. Får man starta avd A direkt eller måste gå avd B och få vissa felfria rundor innan man startar avd A?

Sv: Hur är det nu med unghäst som ska börja tävla...

En 5-åring får aldrig gå avd A.

6-åringar får gå avd A om de gjort minst två felfria rundor i lägst den klass man vill starta avd A (har den tex två felfria 120 får den gå avd A i alla klasser upp tom 120, även om den aldrig startat tex 110).

Precis som Equilina säger.. En 5 åring får aldrig starta Avd A. vid 6 År får den kvala upp sig till Avd a.. Lycka till :)

Tack båda för svaret. Det var som jag hade för mig sedan ponnytiden.

lite trög och absolut inte tävlingsvan. hur funkar det om hästen är äldre?? Är det avd b som gäller då också??

Nej, från att hästen är 7 och uppåt får du starta avd A direkt om du vill. Dock får man starta avd B om man exempelvis har en orutinerad häst.

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 078
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 415
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 043
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 601
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar