Hur är bomvidden på en Dominus?

Jaxonmaxon

Trådstartare
Vissa sadlar är ju små i storlekarna och vissa är stora.

Så är det någon som vet hur Dominus dressyrsadlar har?
Jag behöver en Vid bomvidd, tkr det inte är så himla vanligt med just den storleken (bara för att jag letar just de :crazy: )
Hittade en som var extravid å hoppades lite på att nån skulle säga att den är liten i storleken så den är som en vid :p ;)

Om ni har några andra tips på sadel så skriv gärna :D

Behöver 17 tum, vid bomvidd, en rak sadel med rundbossor och kort anläggningsyta :) grabben har en aning manke åxå :O ;)

Sv: Hur är bomvidden på en Dominus?

Dominus finns hyfsat vida. Men det är en svängd sadel. Så vill du ha en rak går den ju bort, tyvärr.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt fast i djungeln av sadlar och behöver lite hjälp. Vår lilla b-ponny har svängd rygg och mycket manke, något som jag...
Svar
1
· Visningar
1 138
Utrustning Kanske bara jag som är dålig på att leta men varför finns det så få dressyrsadelmodeller till ponny? Dottern har hittills ridit i en...
Svar
4
· Visningar
1 340
Senast: ylvalill
·
Utrustning Har idag en Tekna S Line Dressyr som ligger bra på hästen men jag är så trött på att det är en syntetsadel. Ska börja leta efter en...
Svar
0
· Visningar
1 067
Senast: Laban
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 903

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Kalla hamburgare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar