Hur ansluter man sig till Scandinavian Open?

BusBarro

Trådstartare
Jag har precis köpt en 4-åring (2004).

Har inte mycket erfarenhet av unghästar, kvalité osv.
Försökt googla men inte hittat något.

Tanken är juh att försöka kvala och rida championaten nästa år.
Han är dock importerad så får ej tävla Breeders.
Men hur gör man för att ansluta sig till Scandinavian Open?
Finns det andra championat också?

MVH Frida

Sv: Hur ansluter man sig till Scandinavian Open?

Gå in på Falsterbo Horse Show´s hemsida, där kan du läsa dig till kvalregler och hitta bankgironr etc vart du skall betala in pengar för att få ut kvalpappret. Men du kan tidigast lösa pappret till våren nästa år, gäller även Kvalpapper till Breeders, där kan den kanske gå det sk Öppna championatet.
Kvalregler finns på Swede Horse hemsida.

Nån som har koll på om man kan ställa upp med ett Fullblod också?? Eller får dom inte vara med på dessa tävlingar? Ansluter man dom på samma sätt?

Jag tror att det är ok att anmäla till falsterbo/Scandinavium Open.
Breeders måste hästen ha gröna papper i sitt pass, men den kanske kan anslutas till öppna championatet? Ring Swede Horse eller gå in och läs reglerna på deras hemsida.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 731
Senast: mackan
·
Gnägg Jag har alltid varit en hästgalning. Men det senaste året har det bara gått utför. Jag går just nu på gymnasiet och mycket tid går till...
Svar
13
· Visningar
2 261
Senast: Nielaa
·
Ekonomi & Juridik Hej. Jag fundrar lite på att rida mer än jag gör för tillfället. Har en 1-åring och hade gärna ridit lite mer än på mammas tråkponny...
Svar
17
· Visningar
2 707
Senast: Angel
·
Hästmänniskan Då jag blev gravid med tvillingar och mådde dåligt redan från 3 månaden, bestämde jag mig för att lämna ut min unghäst, 5 årig fbl...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
11 355
Senast: bambam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve