Hur anmäla?

Sv: Hur anmäla?

Har du sett om de går ute dygnet runt?
De kanske kommer in på natten och får hö?

Immer

Jag vet inte. Tror de går ute, ser inget stall där allihop får plats, men jag har ju inte gått runt och tittat.
Och de kanske får mer hö på dagen, som sagt kollar jag ju inte 24 timmar om dygnet. Men jag tycker att de är magra.

Ja man önskar och tycker det! inspektörerna sa att vi skulle ringt polis för annars blir det 'bristande bevisning' då det tydligen inte räckte med min och veterinärens vittnesuppgift då det är svårlösta fall där ord står mot ord. Vilket jag heller inte förstår då det var tydligt att hästen ifråga kämpat för sitt liv i flera dagar.

Inspektören sa till mig att det var inte till dem jag skulle skicka bilder utan till veterinären för dennes rapport - jag skickade till båda parter! Enligt inspektör kunde inget hända utan veterinärens rapport då hästen var redan död. logiskt att dra slutsatsen att veterinär inte polisanmälde? veterinär anmälde till inspektörerna och trodde det räckte också efter nytt samtal mellan mig och veterinär.

Det är för mig väldigt konstigt att inspektören bedömer vilka bevis som behövs för att polisen ska göra en åtalsanmälan, för jag antar att det var det inspektören menade med att det blev bristande bevisning.
Varför inte inspektören gör en åtalsanmälan med veterinärens rapport bifogad undrar jag också, speciellt då det varit en dialog med veterinären angående veterinärens bedömning av fallet. Om inte annat så borde inspektören då förklarat att veterinären själv skulle polisanmäla dvs om nu ej inspektören varken polisanmälde eller åtalsanmälde.
Ja, nu är jag ej insatt i det specifika fallet, utan detta var bara min generella mening.

jag håller helt med dig. Enligt min mening är det inspektörerna som prioriterade fel, varför dem inte informerade oss om evt polisrapport eller lät ärendet gå vidare högre än till deras nivå kan man ju bara undra...

För som sagt, när jag hittade hästen var det inte polis jag tänkte på i första hand, det var veterinär jag ringde för få slut på lidandet. Men med facit i hand borde jag polisanmält direkt också. Innan häst blev nergrävd dagen efter(vilket också anmäldes)

KL

Med tanke på utgången av förra anmälningen är det väl inte ens lönt att försöka. Dessa ser ju nästan bättre ut, tom.
(dessutom har de blivit anmälda hur många gånger som helst de senaste åren)

Har sågat bort huvudena och omgivningen för att stället inte ska kännas igen. (finns ju ingen mening med det) om nån känner igen var det är så var snälla och skriv inte ut det i tråden..PMa hellre. Och anmäl själva om ni tycker det finns anledning..

Vad jag egentligen vill veta; är jag överkänslig? Är detta egentligen ''ok hull'', bara lite smalt och omusklat?
Hästarna rids flera timmar per dag och det finns några till där med liknande form, i olika åldrar..

ShowUserFile.aspx

Väldigt svårt att se på dessa bilder, men jag är rätt övertygad om att det är samma ställe vi menar.

Nu går dessa stora hästar ute vid den större vägen och där får de nu hösilage liksom de andra på baksidan av husen.

men om det nu är samma ställe så håller jag med dig om att de ser för smala ut.

Är bilderna på samma häst?? I den hagen jag menar nu så går det två stora hästar, den ena brun den andra "konst"färgad

Detta är ett nytt ställe och det är tre olika hästar.

Liknande trådar

Skola & Jobb För att försöka göra en väldigt lång historia kort så har jag som 38-åring hitintills aldrig fått det att fungera med en sysselsättning...
2
Svar
35
· Visningar
3 263
Hästvård Hejsan! första gången här så vet inte riktigt hur det går till eller om jag gör rätt just nu. har kollat en del på det nya programmet...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 009
Senast: Jojo
·
Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 585
Senast: lady_vip
·
Foder & Strö OBS! Jag ber om ursäkt för det röriga inlägget! Är det något som ni inte förstår så fråga. Jag har en 23 årig gammal valack, fd...
Svar
9
· Visningar
1 933
Senast: Phadrah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Dressyrsnack 17