Hur aktiviterar man katterna

LakritsChili

Trådstartare
Jag har gjort vad jag läst mig till, mina två tjejer som kommer från ett katthem leker mycket. Det gjorde de redan där, därför blev vi med 2 när vi letade ny familjemedlem. Den ena är lite större och mer gåpåig på den mindre som piper och ser lite rädd ut. Vi leker, jagar, gömmer godis, har godisboll, klättrar och springer. Vad mer kan jag göra för att de ska eller den större ska bli trött i huvudet? Lillkatten sover mer och är mer nöjd. Min stora katt vill mer, får vara ute på balkong i stan och utomhus när vi är i stugan. Väcker mig på nätterna med att bita mig i tårna och benen, ibland även näsan och hakan. Nattsömnen störs rejält. De kan röra sig på 3 våningar så jag vill inte säga annat än att de har det bra. När jag inte orkar leka mer och inte sönerna heller hur skulle ni då trötta en katt eller kanske mer stimulera den till att bli trött. Vad gör man för att hon ska vara mer snäll i sin lek på lilla katten? Har ni någon idé hör gärna av er.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 870
Senast: Stereo
·
Övr. Hund Skulle vara kul att bolla lite/få lite input! När min numera unghund var valp började vi leka med en del sök/uppletande här hemma i...
Svar
3
· Visningar
757
Katthälsa Jag varnar för ett långt inlägg, men skulle behöva lite tips och råd från er om vad det kan bero på och vad jag kan göra åt det. Jag...
Svar
6
· Visningar
3 100
Senast: Beckie
·
Övr. Katt Ska försöka sammanfatta detta så kort som möjligt. (ursäkta långt inlägg!) Obs. är att detta är inte mina katter. Jag är inte heller...
Svar
9
· Visningar
1 417
Senast: lahsd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp