Mitrolle

Trådstartare
Jag har tänkt att vara med på Hunting i sommar med min gammelpålla som inte är någon egentlig hopphäst, men tycker det är grymt skoj.
Jag har fälttävlanskort, taget med min andra häst som inte längre finns ( :cry: ) men jag har aldrig startat fälttävlan (eftersom hästen togs bort).
Undrar nu bara lite om det är någon som har erfarenhet av Hunting, jag vet att det är blandade hinder, fasta och "vanliga" och så. Men jag funderar på det där med tiden, är det idealtid de går på, eller snabbast osv?
Jag ska bara vara med på 70 cm eftersom min häst aldrig varit med om något liknande, dock har vi tränat på fasta hinder av varierande höjd.
Det är ju i huvudsak TR IV om jag fattat rätt (fälttävlan) men är det något mer man behöver ta reda på?

Sv: Hunting

På ridsports.se under din gren direkt/ Fälttävlan finns det en rubrik "regler för huntingklass". Där står det mesta. Provade förra året och det var görkul :bump: Tycker definitivt att du ska prova. 70 klass kan man ju hoppa utan häst tillockmed så det är ju lämpligt att börja med. Lycka till!!!!!!

Ja det verkar jättekul det.
Hur kan det igentligen vara att det inte blivit mera sådana tävlingar?
Det borde ju passa dom flests som hoppar oxå och hästarna ÄLSKAR det verkligen.
Hoppas det blir mer o mer hunting.

jo men de blir väl mer å mer......för ett par år sen visst väl ingen ens va hunting va så visst har de gått framåt!

Var finns dessa tävlingar???

Den enda huntingen jag har hört talats om är falsterbo hunting :)

Är det "klubbtävlingsnivå" de arrangeras eller? och i sådana fall någon som vet någon klubb i småland som har?

Vill också testa på hunting men som sagt, har inte sett till någon sådan tävling...

Nej, de jag har sett är lokala. Har ingen koll på Småland, men det finns i Mantorp, Örebro, någon gång utanför Katrineholm.

Vi har haft Hunting ett par gånger på min ridklubb, ridklubben udden, ligger i kalmar :banana: Men ver inte om de kmr fler..håll ögonen öppna ;)

fast i år verkar de inte bli nåt i enköping står iaf på stora tävlingsterminen att de e inställt...

Ahh vi har ju övergett småland innan för att tävla FT då i mantorp (småland har inte en j*vla FT-tävling på hela året...).
Så till mantorp skulle man kanske åka :banana:

Hmm udden tillhör ju småland, men har aldrig sett någon huntingklass på proppsidan, men ska försöka hålla ögonen öppna :).

Tänkte åka till udden och hopptävla för någon månad sedan (tror ni hade någon tävling då va?)
Men åka 4 timmar för att "vänja hästen att komma ut" näe :crazy: .

Iaraphel skrev:
Hmm udden tillhör ju småland, men har aldrig sett någon huntingklass på proppsidan, men ska försöka hålla ögonen öppna :).

Tänkte åka till udden och hopptävla för någon månad sedan (tror ni hade någon tävling då va?)
Men åka 4 timmar för att "vänja hästen att komma ut" näe :crazy: .

Juppz. Annas Hästshop Cup, det var jättekul :p

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 078
Senast: zarmino
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 400
Senast: Ullmerkott
·
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 947
Senast: TinyWiny
·
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 120
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar