Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har en kompis som kommer att arbeta utomlands i tre månader. Han har ingen som kan ta hand om hans hund, vill inte ge bort/sälja den. Finns möjlighet att lämna hund på hundpensionat under så lång tid? Någon som har erfarenhet?
Ok. Hur får han referenser? Ett mindre pensionat vore ju bra.Om man betalar går det säkert att lösa. Men då skulle jag önska att den fick vara med inne och inte sitta i hundgård för mycket om den inte är van. Han bör fråga runt efter referenser.
Nej tyvärr, det är just det. Finns ingen som har möjlighet. Jag älskar hunden, men kan inte vara så aktiv som hunden behöver.Finns det inte någon i familje/vänkretsen som kan passa den istället?
Ja du har absolut rätt. Kanske annons då....Man kan fråga i grupper på facebook om det finns folk som kan rekommendera bra långtidspensionat.
Man ska dock vara medveten om att det säkert kommer bli extremt dyrt. Så jag skulle nog snarare försöka hitta en privatperson som mot ersättning kan ha hunden under den tiden. När jag skulle iväg på vanlig semester en vecka kollade jag runt bland pensionat vad det skulle kosta för en hund i en vecka. Det enda pensionatet inom rimligt avstånd som kunde ha hundar dygnet runt ville ha 7000 kr för en vecka, -en vecka-. Så jag hittade en bra privatperson istället som kunde ha hunden, en lösning som också var bättre för hunden än att vara på ett stökigt pensionat med nya hundar som kommer och går hela tiden.
Får man fråga vad det är för något?Nej tyvärr, det är just det. Finns ingen som har möjlighet. Jag älskar hunden, men kan inte vara så aktiv som hunden behöver.
En snart tvåårig schäferhane. Mycket väluppfostrad och otroligt vänlig, men busig...Får man fråga vad det är för något?
Kan inte uppfödaren hjälpa till?En snart tvåårig schäferhane. Mycket väluppfostrad och otroligt vänlig, men busig...
Vet faktiskt inte, men ska definitivt kolla upp det.Kan inte uppfödaren hjälpa till?
De flesta seriösa uppfödare i rasen (vi har också schäfer) backar upp sina valpköpare om det krisar och ställer upp om de har plats hemma.
Är det en större kennel är det sällan problem.Vet faktiskt inte, men ska definitivt kolla upp det.
Hunden lär inte få speciellt mycket aktivering på ett pensionat.Nej tyvärr, det är just det. Finns ingen som har möjlighet. Jag älskar hunden, men kan inte vara så aktiv som hunden behöver.
Det är nog väldigt svårt att hitta ett pensionat som kan aktivera hunden så mycket. Promenader självklart men utöver det så är det nog få ställen som gör något mer om de inte känner hundägaren väldigt väl sen tidigare. Så frågan är om du själv inte kan vara ett minst lika bra alternativ.Nej tyvärr, det är just det. Finns ingen som har möjlighet. Jag älskar hunden, men kan inte vara så aktiv som hunden behöver.
Men jag antar att den får komma ut ordentligt...Hunden lär inte få speciellt mycket aktivering på ett pensionat.
Det beror verkligen på, är hunden väldigt bångstyrig kan de undvika det också...Men jag antar att den får komma ut ordentligt...
Men jag antar att den får komma ut ordentligt...
Han är absolut inte bångstyrig, väldigt lätt att gå med. Jag skickar pmDet beror verkligen på, är hunden väldigt bångstyrig kan de undvika det också...
Jag vet två bra pensionat som ev passat denna hundägaren, de finns i Skåne, PMa om du vill ha tips.