Jag räknar i och för sig med att båda mina pälsdjur är på mig eller runt mig så snart jag är hemma. Hunden lite mindre så än katten, men hon byter gärna rum om jag gör det, och katten... well... ibland sover han, ibland klagar han, ibland vill han leka och ibland vill han bara prata. Vi kan ha konversioner på tjugo-trettio minuter över rummet ibland. Men nej, underhålla dem ständigt kan man inte.Hon har smeknamnet "mammas lilla plåster" för att hon alltid vill vara nära mig. Och visst ägnar jag mycket tid åt henne, men jag kan inte ge henne uppmärksamhet 24/7. Folk på fb blev arga på mig för att jag inte kunde det. Men mitt liv består av annat än katter också.
Men ja, jag är nog rätt dålig på att leka med mina katter. Har köpt laserpekare och fjädervippa, men ingen av dem var så jätterolig. Så det har liksom inte blivit mer än så.
Jag tycker det är svårt att bedöma hull på katt, särskilt som båda mina katter är fluffiga i pälsen. Men tror nog hon var rätt normalviktig när hon vägde 5 kilo. Vet inte nu.
Blev hon mer nöjd efter bollen? Kan du ge henne en kycklingvinge eller något att gnaga på ibland? Det ger kanske mer mättnadskänsla om hon inte kan glufsa i sig saker och ting.
På en fluffig katt får man känna hullet istället för att se, men om du är osäker får du fråga veterinären ni var hos sist.