hundvakt hela veckan- regler

Hyacinth

Trådstartare
Är jag. :D Vofflan har fått en älskare, i form av en
hane på 4 år. Han räknas alltså som lammkött, men hon är inte så kräsen.:D :o
Han är rätt positiv och glad, tämligen väluppfostrad, men med ständiga magbekymmer... Lilla jag tänkte att, nemas problemas, men... Nu har jag gått igenom mina förhållningsorder...
Han ska ha mat klockan 7, 11, 15, 19 och 22. Liiiite varje gång.( fick inte med mat, måste handla spec. foder idag efter jobbet:mad: )
promenader på ytterst bestämda klockslag, inklusive hur lång tid varje promenad skall ta och h*n har lämnat med en vägbeskrivning över hur h*n brukar gå.
Inget godis överhuvud taget i form av tex köttbulle, skinka el dyl, endast torrisarna.
osv, osv... Jag har banne mig fått tre A4 fullskriva!
pinsamt är dock att trots detta vet jag inte vad jycken heter....:o :D (måste ringa sambon och fråga om han vet?!)

Själv brukar jag (1:a gången) räcka över kopplet, en kopia på försäkringsbrevet och en påse mat, tala om att hon kan gå fint i koppel,inte kan lämnas själv, och de vanligaste kommandona som kan behövas. Säger att de får behandla henne som sin egen,
att de bestämmer vad som är okej och inte.
Min hund är flexibel på så vis.

Hur gör ni?
Skicka ni med en fullständig instruktionsbok, eller har ni en något mer avspänd attityd och säger : Ring om det är något ni undrar?
 
Senast ändrad:
Sv: hundvakt hela veckan- regler

Hund, koppel, kopia på försäkringsbrevet, fullmakt att ta hunden till vet. om det behövs + mat lämnas till eventuell hundvakt och sedan får de göra som de vill med hunden.

Ska tillägga innan någon går i taket att jag lämnar endast mina hundar till ett fåtal hundkunniga personer som känner mig och mina hundar sedan länge och jag lämnar bort dem...typ aldrig nästan ;)
 
Sv: hundvakt hela veckan- regler

Det värsta var väl att jag blev helt ställd när jag fick pappersbunten i näven...:D Sen fnissade jag lite också...:o
Har aldrig sett något liknande.
Och hur f-n ska jag lyckas följa alla regler och förhållningar?
Och hur lyckas h*n själv? Jobbar man heltid som jag gör och h*n också, blir det ju kaos....
 
Sv: hundvakt hela veckan- regler

Jag lämnar ytterst sällan bort pojken, det finns två pensionat vi anlitar och eventuellt nån kompis över en dag eller så.

På pensionatet lämnar jag hunden, hans filt, koppel, halsband, bajspåsar, mat och hans alger. De får också en plastmapp med hans försäkringsbrev, vaccinationsintyg och våra telefonnummer i, samt ett litet brev där jag skrivit ner det viktigaste om honom, som hur mycket mat han äter, att han inte fungerar med andra hanar och vilka vardagskommandon som fungerar.

När han är hos kompisen lämnar jag hund, halsband, koppel och bajspåsar. Han är aldrig borta så länge eller långt bort att vi inte kan komma på en gång om det händer nåt.
 
Sv: hundvakt hela veckan- regler

:rofl: :rofl: skulle aldrig lämna bort mina älsklingar men om karln ska ha dom utan mej så ringer jag allt o frågar om dom varit ute fått mat osv...hmmm

Men tre A4 nej det skulle inte ens jag överträffa!
 
Sv: hundvakt hela veckan- regler

mina hundvakter får hund inkl koppel och mat. de som passar mina jyckar känner dem väl sedan innan. om de skulle lämnas bort till nya hundvakter/pensionat kan jag ev skriva en liten lapp, men max en A4. och då består hälften av listan av telefonnummer. det finns liksom inte så mycket man behöver veta om mina hundar.
 
Sv: hundvakt hela veckan- regler

Men cilla, lämnar du inte promenadinstruktioner och karta?;)


Hur ska annars den stackars hundvakten veta var man ska gå?:eek:
 
Sv: hundvakt hela veckan- regler

de får släppa hundarna och följa dem hem. de hittar! :D fast de får nog vänta tills mitt i natten först, så inga småhundar blir uppätna på vägen.
 
Sv: hundvakt hela veckan- regler

hmmm, det där har faktiskt hänt mig.

Min sambo sade precis det där... Följ bara xxxx, han hittar.
Jodå, han hittade. men han sprang jävulskt fort.
Det gjorde inte jag. Sen gick hunden hem till en granne istället, och jag satt med dödsångest på trappan och vrålade på en hund som käkade oxfilé hos grannen.

Numer går jag alltid till grannen när hunden är borta.
 
Sv: hundvakt hela veckan- regler

haha det är såklart ett måste att man är vältränad och skolans snabbaste på 110 m häck ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp