Andorra
Trådstartare
Sonen var på utsällning för första gången med sin schillerstövare. Vi vet att hon har gott hull men anser inte att hon är fet. Den första kommentaren han fick av domaren var "Vad har du gjort med den hunden?"
När man jämför vår hund med de andra så verkade hon väl fet men att man ska kunna räkna revbenen på en hund tycker jag inte verkar sunt. Schiller är ju en mellanstor hund och att kunna ta med båda händerna runt magen så att fingrarna möts verkar extremt tycker jag.
De andra hundarna var väldigt uppdragna i buken och en del av dem var rent magra. Uppfödaren tyckte att vår hund skulle gå ner 5-6 kg. Alltså 25% av sin vikt!
Är det normen på hundutställningar eller?
Vi har aldrig varit mer tidigare så vi vet inte.
Här kommer en bild på vårt "fetto"
När man jämför vår hund med de andra så verkade hon väl fet men att man ska kunna räkna revbenen på en hund tycker jag inte verkar sunt. Schiller är ju en mellanstor hund och att kunna ta med båda händerna runt magen så att fingrarna möts verkar extremt tycker jag.
De andra hundarna var väldigt uppdragna i buken och en del av dem var rent magra. Uppfödaren tyckte att vår hund skulle gå ner 5-6 kg. Alltså 25% av sin vikt!
Är det normen på hundutställningar eller?
Vi har aldrig varit mer tidigare så vi vet inte.
Här kommer en bild på vårt "fetto"