Sv: Hundull

Även blandat med fårull får man näsan full med hundhår när man stryker av sig köldsnoret!
PL

:eek:
så vidrigt, har ju inte bestämt än vad jag ska göra med ullen, har en kasse till som väntar på behandling men efter din tydliga beskrivning lär det nog inte bli vantar eller halsduk

Men hundull är varmt! Bra till sockar om än inte särskilt slitstartarkt.
På den tiden vi vintertältade(som kallast i -36) hade vi hundsockar av filtad hundull mellan tyg att snabbt sätta på sig när man hade ett ärende ut.
Så köldsnor var en verklighet.
PL

Även blandat med fårull får man näsan full med hundhår när man stryker av sig köldsnoret!
PL

Om man skulle göra en halsduk eller vantar kanske :eek:,
:idea: raggsockar eller finska tofflor som är fodrade kanske vore något

får fundera vidare, kanske en liten filt till katterna

koldsnor ar ett harke!! /Bewwan som idag lallade runt bland hundar o hastar i -36.. -46 med vindkylan.. Uschligt!!!

..men det dar med vovveullsockor... Antligen fick jag en bra ide vad jag ska ge svagern i julklapp nasta ar - jag hoppas det kliar rejalt!

koldsnor ar ett harke!! /Bewwan som idag lallade runt bland hundar o hastar i -36.. -46 med vindkylan.. Uschligt!!!

..men det dar med vovveullsockor... Antligen fick jag en bra ide vad jag ska ge svagern i julklapp nasta ar - jag hoppas det kliar rejalt!

Fy så kallt! brr... här är det bara runt -5

:D Ajdå vad har svågern gjort?.....
Sticks ganska rejält (tycker inte om ull om det inte är angora)

Höm... Man kanske kan sticka raggsockor i olika delar (och sätta ihop) då kan man ju sätta den "felande länken" på de sidor av strumpan som slits minst medan något slitstarkare får vara på undersidan.

Han ar helt enkelt en san manniska som man vill sla i huvudet med nage hart. :) kanske borde gora ett par langkallingar ist for sockor.. hehe :angel:

Haha -5? Rena rama sommarvarmen! Har var det som varmast -29 idag... :crazy: jag vill ha sommar nu!!

Höm... Man kanske kan sticka raggsockor i olika delar (och sätta ihop) då kan man ju sätta den "felande länken" på de sidor av strumpan som slits minst medan något slitstarkare får vara på undersidan.

mmm la fram det som förslag till min mamma hon hade två argument emot just sockar och det var att hundullen inte var så slitstark sen att den var så hal risk för halkolyckor, la även fram ett förslag om att tova sulor till ett par tofflor men jag fick inget direkt svar av henne, trodde inte det skulle bli så knepigt att hitta något att göra av ullen men lutar nog åt en liten filt åt katterna dock

Senast ändrad:

Han ar helt enkelt en san manniska som man vill sla i huvudet med nage hart. :) kanske borde gora ett par langkallingar ist for sockor.. hehe :angel:

Haha -5? Rena rama sommarvarmen! Har var det som varmast -29 idag... :crazy: jag vill ha sommar nu!!

Åh vad jag skrattade när jag läste det och såg genast en bild hur gumman vände igelkottaskinnet ut och in

Ja det har varit ganska behagligt måste jag säga med ca -5 men nu är det visst blidväder och börjar blåsa så det är kallt som bara den trots något +

Liknande trådar

Övr. Hund Försöker slippa ett bilbyte och ändå få in tre hundar, så kikar på lite olika lösningar. För det första ska en ny takbox inhandlas...
Svar
17
· Visningar
1 010
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Hej! Jag har inte varit här sedan min äldsta var valp och han fyllde precis 7 år O_o Sen dess har flocken byggts på så nu är de tre -...
Svar
4
· Visningar
375
Senast: Annat
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 403
Senast: ufot
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 298
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka