soffa

Trådstartare
Hej jag sitter här med tre nystan handspunnen hundull och undrar om det finns någon som har nån kul idé om vad man kan göra med den? Har mer ull som ska spinnas så jag behöver inte göra något precis just nu men har fullständig idétorka och behöver lite tips :)

Sv: Hundull

Beroende på hur mycket det är så skulle nog jag sticka ett par sköna vantar eller kanske en halsduk :)

tova en figur av hunden, då har du verkligen ett minne av din hund, både till form och material.. :)

jag hittade en som tovade pudelfigurer, man kunde skicka sin hunds päls och en bild till henne så tovar hon en figur åt en :)

Hundtäcke? Hundhalsband?
En skarf till dig själv? Halsduk, mössa etc. :)

Har funderat lite på ett hundtäcke/filt men sen var det ju tvätt och det kanske inte blir så lätt att hålla rent, garnet är lite grovt och hmmm luktar "lite" hund inte så mysigt att ha runt halsen mössa kan ju gå om man fodrar den med något :)

tova en figur av hunden, då har du verkligen ett minne av din hund, både till form och material.. :)

jag hittade en som tovade pudelfigurer, man kunde skicka sin hunds päls och en bild till henne så tovar hon en figur åt en :)

Vilken jättebra idé, tovade hon andra raser också?

Beror på hur många gram garn/ull du har :D

Från vilken ras kommer ullen från?

Ullen kommer från min blandis leonberger/rottis och är ca 1hg färdigspunnet och lika mycket till som inte är behandlat på något sätt :)

(jag får en plastkasse full varje gång hon fäller)

Jag vet faktiskt inte, har bara sett att hon gör pudlar.. fast jag såg nu att hon gjort uppehåll i tovandet och inte vet när hon börjar igen..

fast jag PMar dig adressen till hennes blogg så kan du alltid spara pälsen och få din hund tovad senare :)

förresten, prova att tova själv! :idea:

Ja det var precis vad min mamma sa så hon blandade in lite fårull när hon spann just för att få det att hålla ihop lite bättre. (Hon är inte så hemma i tovning har bara gjort det några gånger)

Liknande trådar

Övr. Hund Försöker slippa ett bilbyte och ändå få in tre hundar, så kikar på lite olika lösningar. För det första ska en ny takbox inhandlas...
Svar
17
· Visningar
1 010
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Hej! Jag har inte varit här sedan min äldsta var valp och han fyllde precis 7 år O_o Sen dess har flocken byggts på så nu är de tre -...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: Annat
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 437
Senast: ufot
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 298
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka