Hundtrick!

S

sandystar

Min hund är jätte lättlärd och tycker att det är super kul att lära sig nya saker men nu har jag fått idee tårka.:confused:
Är det någon som har något roligt trick?
Behöver inte vara avanserat, vad som hälst!
:banana: :banana: :banana:
 
Sv: Hundtrick!

Gå slalom mellan dina ben
Skilja på höger och vänster tass (fram)
Skälla på kommando
Krypa
Rulla runt
Spela död

Finns massa trix man kan lära sin hund.
 
Sv: Hundtrick!

"Skämmas"
dansa
snurra

har lite torka jag me :P men vi har fått ett jätte bra papper om det på skolan..kan leta fram det sedan och skriva mer =)
 
Sv: Hundtrick!

ta trädet
upp på stenen
stänga dörrar

Jag tränar även fånga hamstern :D då ska hon gräva på det ställe jag pekar på. Folk tittar konstigt på en :rofl:
 
Sv: Hundtrick!

Jag håller på att lära dvärgpinschern "Gå och väck husse!"
Hon kan iofs redan vad det innebär. Springer till sovrummet och hoppar på honom i sängen och skäller. Men nu ska vi avancera det så att hon drar av honom täcket också. :angel:

Morgontrött sambo har jag. :angel: :devil: :D
 
Sv: Hundtrick!

-Vandra (gå på bakbenen, fast min skuttar oftast fram :D )
-Buga
-Snurra (både på bakbenen och på alla fyra)
-Gå åt höger, vänster, framåt, stanna när du säger till.
-Göra ett tyst skall, typ hugga i luften
-Backa
-Slicka sig om nosen

Hm..kommer inte på fler nu.. men här fanns ju fler bra grejjer som jag ska lära min buse :D

Fånga hamstern var ju härlig :rofl:
 
Sv: Hundtrick!

:rofl: kan se folk framför mig om jag står och fanatiskt skriker fånga hamstern!!! åt hunden... :D

hon förstår grejen nu.. men hon gör det knappast med någon direkt inlevelse. Men så är det väl ingen ras som är känd för att gräva en massa heller
 
Sv: Hundtrick!

Gud vilka roliga saker jag vill lära min lilla tjej allt! jag får verkligen kämpa för att behärska mig från att inte göra allt direkt.
Hamstern var ju tok kul!!!:rofl:
Tack!:bow:
 
Sv: Hundtrick!

Min kan

höger o vänster
tvätta sig , slickar då runt munnen
tass
giv me faiv och giv me ten
hålla godis på näsan och fånga
atack , visar sina tänder och skäller .ser ilsken ut.
skall
prata muffar lågt eller morrar lågt.
rulla runt
ligg död
backa
krypa
sitta fint sitter på rumpan upp med fram benen.

Hon är en rottis tik på nu snart 12 år just nu dålig.
Men hon har värkligen älskat att göra trix
Lärde sig på bara 1 2 gånger.
 
Sv: Hundtrick!

Jag har två hundar och den ena kan ett trick som heter ''är du en katt'' då ska han skaka på huvudet(räcker med att bara lite åt sidan) det är väldigt kul trick och ganska lätt att lära:banana: :p
 
Sv: Hundtrick!

Min jamar om jag frågar det :D

TS: du kan lära hunden att städa (plocka ihop sina leksaker i en låda/lägga skräp i papperskorg), då får den tänka till ordentligt :)
 

Liknande trådar

Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
971
Senast: bobbbo
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
998
Senast: Nova123
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 100
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 771
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad läser du just nu?
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp