Hundträff var vecka?!

giowanna

Trådstartare
Jag har ett toppenförslag till alla hundägare i Skåne!

Om man skulle ta och träffas en dag i veckan ngn stans, för att socialicera hundarna. För min del är det mkt för att få lilla Arne mindre suspekt mot andra människor... :smirk: Fika, prata, promenera?

Finns massa ställen i bokskogen som är toppen!

Någon intresserad? :bump:
 
Sv: Hundträff var vecka?!

Ok!! Jag klistrar ett par hängöron på katten, drar på honom ett nithalsband och sätter mig på tåget!! (Oh, vad han skulle hata hela upplevelsen...! :D )
 
Sv: Hundträff var vecka?!

Vi är def. intresserade av dessa hundträffar i Skåne.
Vi har en äldre labrador, en yngre son, och vi själva är två lagom gamla ...uhm... personer :)
 
Sv: Hundträff var vecka?!

Vem ska träffas?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hundträff var vecka?!

Behöver hundar träffa många andra hundar tycker du? bara en tanke...
 
Sv: Hundträff var vecka?!

Frågan var till den som känner sig träffad.. Att behöver hundar träffa många andra hundar?
 
Sv: Hundträff var vecka?!

Frågan var till den som känner sig träffad.. Att behöver hundar träffa många andra hundar?

ok jag känner mig inte träffad men kan ändå svara. Jag låter verkligen inte min hund träffa alla hundar. Han har en del kompisar som han träffar och leker med och det mår han toppen av. Precis som barn får leka så ska min hund få leka med sina kompisar. Sen tycker jag inte en hund ska få hälsa på allt och alla av många själ. Vad tycker du själv då?
 
Sv: Hundträff var vecka?!

Men att starta en sådan här grupp att regelbundet umgås med att ju att skaffa de hundkompisar som hunden kanske inte har :) Alla har kanske inte 3 hundkompisar. Spelar det någon roll VILKA hundkompisar man skaffar? Är det obligatoriskt att man redan känner ägarna eller kan man verkligen inte lära känna de i efterhand?

Jag har varit med på några hundpromenader och jag lovar att min hund absolut inte tagit skada av det. Vilket iaf en person här på buke kan intyga ;) I den gruppen hittade jag sen två tjejer som jag fortsatte att träffa ett par gånger i veckan!
 
Sv: Hundträff var vecka?!

Vi har en hundkompis och hon bor 10 mil bort så jag är väldans intresserad!
 
Sv: Hundträff var vecka?!

Men att starta en sådan här grupp att regelbundet umgås med att ju att skaffa de hundkompisar som hunden kanske inte har :) Alla har kanske inte 3 hundkompisar. Spelar det någon roll VILKA hundkompisar man skaffar? Är det obligatoriskt att man redan känner ägarna eller kan man verkligen inte lära känna de i efterhand?

Jag har varit med på några hundpromenader och jag lovar att min hund absolut inte tagit skada av det. Vilket iaf en person här på buke kan intyga ;) I den gruppen hittade jag sen två tjejer som jag fortsatte att träffa ett par gånger i veckan!

Håller med. Man lär ju känna nya människor och några av dem kanske har hund som ens egen hund kommer bra översn med. Har träffat många vänner på brukshundklubben som jag hållt kontakt med och som vi tränar och hunden leker med.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Mor o far fick ta bort sin cavalier i november pga ngn form av hastig blodcancer. Sorgen var stor och sökandet på olika säljsidor pågick...
2
Svar
24
· Visningar
2 934
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Livet som enarmad rullar på (har inte så mycket annat att välja på :p ), och bjuder på en del nya upplevelser. Svullnaden i den brutna...
Svar
0
· Visningar
756
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Förvarnar för en väldigt lång "skriva av sig-tråd".. Vet knappt vad jag ska börja med.. Eller ja, kanske "början" vore bra... Efter...
2
Svar
35
· Visningar
5 589
Senast: Philosophia
·
Övr. Hund Jag förvarnar er om att detta mest är en gnälltråd...:o Jag är så trött på att bo i stan med hund nu att jag inte alls känner mig...
2
Svar
22
· Visningar
3 988
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp