Hundraser, vad utmärker din? *humor*

Sv: Hundraser, vad utmärker din? *humor*

:rofl::rofl::rofl: jag fortsätter...

Man vet att man har en Flatte när:
*hunden alltid talar om långt innan klockslaget att det är mat... ;)
*hunden kräver att få bada -även när det är runt 0-gradigt i vattnet
*hunden inte syns till när du öppnar dörren -den hämtar något för att hälsa dig välkommen... gosedjur, handuk, filt, you name it.
*du inte släpper din hund för nära trafikerade vägar pga risken för sk flat-ryck
*du funderar över varför din hund är så ouppfostrad (innan du inser att det är för att den får göra hur den vill så fort du vänder ryggen till, för alla tycker ju att den är SÅÅÅÅ underbar :D )
*du inte hinner med när du tränar agility, hunden tar saken i egna händer
*när en apportbock kastad på banan intill är mer intresant än hindret som din hund ska hoppa...
*när din hund älskar alla hundar den möter.

Allt stämmer in så himla bra:bow:

Oooh, har du också Kelpie?!
Trodde jag var ensam här med "bäst-rasen" ;)

Kan bara hålla med om ovanstående punkter:D

Nej men, är du här också? Jag vet vem du är.. ;) Hihi. Ditt namn och din avatar avslöjar dig. ^^ Kan ju ge dig en liten ledtråd och säga att min vovve heter Mexx. ;)

Nej men, är du här också? Jag vet vem du är.. ;) Hihi. Ditt namn och din avatar avslöjar dig. ^^ Kan ju ge dig en liten ledtråd och säga att min vovve heter Mexx. ;)

Määäään, de är ju du "A" :D
Allt bra med dej å hunden??

Man vet att man har en Dobbis när:

..... man aldrig får sova ensam.
..... en sjö runt vattenskålen (hink).
..... om man säger "gå ut" när det rgnar så ligger det snart något stor under sängen.
..... alla du möter frågar om han inte äter folk?
..... alla päronen i fruktskålen är vips borta.
..... det plötsligt har smygit upp 40kg djur i knät när man tittar på film i soffan.
..... alla dina skor står vi sängen på morgonen för att du råkat försova dig till första kissen! ;)
..... det är nos avtryck i alla fönster (även bilen!!) :d

Man vet att man äger en Dalmatiner när:

*All mat är försvunnen
*Man inte längre får plats i sin egen säng
*Det sitter vita hårstrån överallt
*Det är kallt utomhus (för då låter dem)
*Det knackar på dörren (för då låter dem också)
*Folk skriker det efter dig
*Folk undrar var de andra 100 är någonstans

Man vet att man äger en leverfärgad dalmatiner när:

*Folk tror det är en blandras. För Pongo är ju svart!

Håller med dig till 100´%:rofl:

Man vet att man äger en grand danois när
* man om natten blir utknuffad ur sin egen säng
* man får en oförstående blick från hunden om man föreslår att man ska ta en promenad fast det regnar ute
* hundens matkonto är högre än ditt eget
* hunden ställer sig framför tvn och skymmer bilden
* hunden parkerar sin bak i ditt knä fast du sitter på en stol
* allt som placerats i midjehöjd eller under far i golvet så fort hunden är glad
* okända människor skrockar och säger "kolla vilken kalv, den där måste väga mer än dig?"
* hunden behöver en egen soffa för att du ska få plats
* du behöver XL-påsar för att plocka upp högarna

klockrent, haha! här skriker alla "gå undan" så fort han ställer sig framför tv:n, han har en egen 90 säng i sovrummet, min två åriga son duckar så fort hunden är glad, alla håller på dö när han ska sitta i knät osv!!

klockrent, haha! här skriker alla "gå undan" så fort han ställer sig framför tv:n, han har en egen 90 säng i sovrummet, min två åriga son duckar så fort hunden är glad, alla håller på dö när han ska sitta i knät osv!!

Ja, det där med att sitta i knät måste vara nåt som ligger i generna hos grandisar. Min gamla plutta har tyvärr slutat med det då det blir lite tungt för hennes framben.

Glömde även skriva det att om man har en dobermann så kastreras alla som kommer och hälsar på. Favoriten är att dra upp den långa näsan så hårt man kan för ordentlig hälsning! :angel:

jo det är jag helt övertygad om:)
när jag hade problem med min bebis och rände till vetrinären....så funkade det inte att sitta i vettens knä för hans stol var en sån där hög en....men vetten satt med benen i kors och då kunde man ju sitta med rumpan på foten istället:rofl:
vetrinären höll på att skratta ihjäl sig och sa också att det är konstigt men grandisar gör nästan alltid så...
sen tror dom att det inte märks om dom "smyger" upp och sitter med hela kroppen i knät i fåtöljen.....pust...tungt!!

och man vet att man har en schäfer när man hela tiden trampar på eller går in i ngt som på sin höjd suckar tungt men inte flyttar sig. (Har de ingen reaktionsförmåga??? Bryr de sig inte?)

Sedan när man är hemma hos bekanta med malle räcker det att man andas för att de kvickt ska flytta sig till andra änden av rummet...:smirk:

:rofl::rofl::rofl: Så saaant!!

Ja, helt plötsligt är de "bara där". Märkligt att en så stor hund kan vara så osynlig. :D

*KL*

Man vet att man äger en Dvärgschnauzer när
- Du får en blick som ifrågasätter vad du håller på med
- Du vaknar mitt i natten av krafsande hund som vill in under täcket
- Du ger ett öra och förväntas gömma det åt hunden
- Hunden glatt springer farm till nya människor men när de har 1 meter kvar väljer att stanna hoppa lite och sen fortsätta åt något annat håll
- Mössen/råttorna i stallet håller sig gömda
- Mustachen ska tvättas på den rena mattan efter varje måltid
. Du undrar hur du klarat dig utan denna lilla hund så länga :D

Man vet att man äger en Schipperke när folk frågar varför man tar med tjuvlarmet ut !

:angel:

Man vet att man äger en "Kamphund"
...folk ser ut som de ska kissa på sig när man kommer på bussen
... Rädda tanter sprider rykten om en farlig hund, när nämnda hund höll på att gå i bitar av glädje och vilja att hälsa på tant
...man inte kan sitta vid datorn utan att det kommer nära 30 kg hund upp i knäet på en, helt övertygad om att man inte kommer märka det om den smyyyyyger
...Man får Godmorgonpussar, tackförmatenpussar, förlåtpussar, Hejpussar, Hejdåpussar, Åhskavigåutochkissapussar, gospussar,godnattpussar, mittinattenpussar.....
...Man inte kan pussa sin sambo utan att hunden vill vara med

Kunde inte sagt det bättre själv:bow:

Man vet att man äger en staffvalp när...

• ...Tanter först säger åhh vilken söt, för att i nästa sekund lägga en liten rynka i pannan och säga: det blir väl en sådandär mördarhund när den blir stor :crazy::rofl:
  • ...någon "snarkar" så fruktansvärt att man nästan tror att morfar är på besök
  • ...tvåbenta hundar är super duper roliga och när man träffar en tvåbent hund ska det PUSSAS i all oändlighet..

:bow: (tiotecken)

Man vet att man har en Dvärgpinscher:

- När man sätter sig i soffan och känner hur det börjar röra sig under rumpan, man missade nämligen att hunden ifråga låg under filten.

- När man vaknar på natten utav att hunden puffar på en för att
lyckas krångla sig in under täcket.

- När man har en hund som går lika mycket på två ben som fyra.

- När man emellanåt (läs 1-2ggr/veckan) funderar på varför man inte skaffade sig en annan hobby, eller åtminstone skaffade en något mer
behärskad ras..

-..för att i nästa sekund börja fundera på om man inte skulle skaffa en till.

håller med på dom tre översta=)

sen vill jag tillägga:
-..När det plingar/knackar på dörren, när det plingar/knackar på dörren på TVn, när det låter som nån knackar på dörren trots att de va någon som råkade "knacka" i bordet eller någom som spikade hos grannen. När matte eller husse säger "Heeej!!!" till dottern och hela familjen varit hemma ett bra tag. Ja då påminns man om at man har en pinne, för då låter det!

-..när alla som kommit i närheten har små tassmärken i knähöjd.

-.. När dvärgpinschern har hela munnen full med hår efter att ha tuggar på en stor lurvig hund (dom tror dom e sååå stora och farliga)

-.. när det blir stopp vid varje stolpe, buske, sten, träd, grästuva mm för att svätta (gäller hanhund)

-.. när "alla" förbipasserande säger. "Åhh titta, en chihuahua!"

håller med på dom tre översta=)

sen vill jag tillägga:
-..När det plingar/knackar på dörren, när det plingar/knackar på dörren på TVn, när det låter som nån knackar på dörren trots att de va någon som råkade "knacka" i bordet eller någom som spikade hos grannen. När matte eller husse säger "Heeej!!!" till dottern och hela familjen varit hemma ett bra tag. Ja då påminns man om at man har en pinne, för då låter det!

-..när alla som kommit i närheten har små tassmärken i knähöjd.

-.. När dvärgpinschern har hela munnen full med hår efter att ha tuggar på en stor lurvig hund (dom tror dom e sååå stora och farliga)

-.. när det blir stopp vid varje stolpe, buske, sten, träd, grästuva mm för att svätta (gäller hanhund)

-.. när "alla" förbipasserande säger. "Åhh titta, en chihuahua!"
:bow::bow:
Lägger till.
*är hunden kissar å magplattan på utetäcket:D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka