Hundraser, vad utmärker din? *humor*

Sv: Hundraser, vad utmärker din? *humor*

Man vet att man har en golden retriever när...

...man alltid måste leta efter sina skor när man ska ut.
...man hör dreggeldropp på golvet när man sitter och äter.
...man aldrig får bada i fred/alt. blir bogserad in till land.
...man måste brotta fram de besökare som vågar sig in.
...man inte längre reagerar över döda, slemmiga fåglar i frysen.
...man står omringad av ett en hel dagisklass som ska hälsa på "de snälla hundarna".
...katternas toalåda plötsligt blir "självrengörande"... :crazy:
...man möter människa 2665 som också "haft en sån hund!!"
...man använder 5% av utrymmet i sängen för resten är upptaget.

Man vet att man äger en "Kamphund"
...folk ser ut som de ska kissa på sig när man kommer på bussen
... Rädda tanter sprider rykten om en farlig hund, när nämnda hund höll på att gå i bitar av glädje och vilja att hälsa på tant
...man inte kan sitta vid datorn utan att det kommer nära 30 kg hund upp i knäet på en, helt övertygad om att man inte kommer märka det om den smyyyyyger
...Man får Godmorgonpussar, tackförmatenpussar, förlåtpussar, Hejpussar, Hejdåpussar, Åhskavigåutochkissapussar, gospussar,godnattpussar, mittinattenpussar.....
...Man inte kan pussa sin sambo utan att hunden vill vara med

Man vet att man har en setter när denna bild känns träffande:

00007019.jpg

hahaha, skrattar så att magen krampar!:rofl:

och man vet att man har en schäfer när man hela tiden trampar på eller går in i ngt som på sin höjd suckar tungt men inte flyttar sig. (Har de ingen reaktionsförmåga??? Bryr de sig inte?)

Sedan när man är hemma hos bekanta med malle räcker det att man andas för att de kvickt ska flytta sig till andra änden av rummet...:smirk:

Man vet att man äger en korthårig collie när:

* man aldrig känner att man upplever glädjen av en nydammsugen lägenhet - så fort man vänder sig om efter att ställt in dammsugaren i skåpet ser man ett fördömt hårstrå ligga där på golvet

*...folk bestämt berättar för en att man har en blandras med mycket border collie/vinthund/collie/dobermann och vägrar acceptera några invändningar

*...hunden visserligen glatt kommer på inkallning, men det ändå inte nödvändigtvis känns helt säkert att ha den lös i bebyggda trakter eftersom den hinner upptäcka något intressant och springa ett par hundra meter innan du ens tänkt tanken att öppna munnen

Han har fått en alldeles egen kudde nu...

Man vet att man äger en whippet.....

när man vaknar på natten och vänder sig om för att gosa med sin älskling men vaknar av en blöt nos upptryckt i ansiktet:D

när man försöker kolla på tv och tror att man drabbats av tinitus(konstant pipande när all uppmärksamhet inte ägnas åt honom)

när man efter nått år helt plötsligt har 3 istället för 1 vovve...har man skaffat en vill man genast ha fler mysvovvar

Men whippet är den mest underbara rasen som finns...så personlig, vänligt kynne och är en otroligt tillgiven, intelligent och busig hundras:love::love:

:rofl::rofl::rofl:

Nu har jag iofs ingen setter men de jag träffat stämmer rätt bra på den beskrivningen!!

Man vet att man äger en Siberian Husky när
...barnen ropar "Titta, en varg!" när man går förbi.
...man kan glömma alla tankar och planer på att träna lydnad, då hunden totalt ignorerar alla försök till att lära in sitt. (Fast min kan ju t o m fot. :D )
...alla pipleksaker blir tysta leksaker på 1 minut.
...allt som rör sig är ett jaktbyte.
...det är dags för höstens eller vårens pälsbyte och det ligger vita mattor av päls där hunden sovit.
...man hittar en totalt utslagen hund på golvet i stallet när djuren inte rör på sig.
...man blir totalt chockad att hunden ger ifrån sig ljud som en liknar skall vid total upphetsning inför arbete.
...hunden blir helt galen av glädje när dragselen åker på.

Man vet att man äger en brunögd Siberian husky när
...folk frågar vad det är för ras man blandat in eftersom hunden inte har isblå ögon.

Man vet att man äger en västgötaspets när...
...försäljaren i zooshopen bara helt apropå föreslår antiskällhalsband och grannarna dunkar i väggarna/taket/golvet.
...maten försvinner från tallriken snabbare än man hinner blinka (men matskålen på golvet är ständigt full).
...man känner sig ständigt bevakad och stängda dörrar plötsligt rycks upp till synes av ingen alls.
...huvudkuddarna i sängen är blöta och söndersexade.
...telefonsignalen och dörrklockan förstärks av skall.
...främlingar på stan tror att man antingen har en schäfervalp, en blandras, eller en varghybrid.
...man vaknar på morgonen av att man inte kan andas (eftersom hunden ligger på bröstkorgen).
...TV-bilden skyms av en kortbent men kraftig siluett.
...hunden överlistar dig. Hela tiden.
...det aldrig är tyst i huset. Är det inte skall så är det fnysningar. Eller morranden i sömnen. Eller snarkningar. Eller klor mot parkettgolvet. Eller...
...vaderna är rödrandiga och -prickiga av småsår.

Usch säger jag.. ingen vidare PR för rasen :eek:
(vet att det är på skoj, men..)

Man vet att man äger en whippet.....
när man efter nått år helt plötsligt har 3 istället för 1 vovve...har man skaffat en vill man genast ha fler mysvovvar

Det där stämmer in på min ras också :p
Såå:
Man vet att man har saluki:

*Då alla vänner först undrar varför man skaffat en så osocial vovve, för att en vecka senare prata om "de underbara, keliga vinthundarna"

*Om man aldrig någonsin får ha en soffa, fotölj eller säng ifred.

*När man under den långa tågresan på sj-tåg får dela stol med en "liten" knähund, för att hundar av annan ras befinner sig i samma kupé och det därför inte går att befinna sig på golvet. :D

*När man då och då får höra att man har en mager hund/benrangel. :smirk:

*Då hunden förvandlas till en kängru så fort det befinner sig fåglar i trädet ovanför...

*När man äntligen slipper gå ut i regn eller annat dåligt väder :idea:

*När man letat igenom varenda djuraffär i hela staden efter ett täcke som är lagom långt utan att vara för stort i halsen - utan att hitta något.

Haha! ;)

Fast jag känner ibland, att jag inte vill göra onödigt mycket PR för rasen. Jag vill inte att västgötaspetsen ska bli jättejättepopulär. Jag vill att den ska vara den lilla, hälsosamma rasen den är idag. Ökad popularitet leder till ökat tryck som kan leda till slarvigare avel.

Haha! ;)

Fast jag känner ibland, att jag inte vill göra onödigt mycket PR för rasen. Jag vill inte att västgötaspetsen ska bli jättejättepopulär. Jag vill att den ska vara den lilla, hälsosamma rasen den är idag. Ökad popularitet leder till ökat tryck som kan leda till slarvigare avel.

Det förstår jag. Förra hösten när jag fann min ras, DSG, hade jag aldrig hört talas om dem. Nu idag finns massor med oregistrerade hundar ute på annonssidorna tillsammans med alla blandraser. Väldigt populärt med dsg/papillon o dsg/jack russel.

Det är tråkigt att se utvecklingen av en ras man tycker om gå åt fel håll. Det är så typiskt bara för att småhundar är på 'modet' nu :(

Man vet att man äger en... Golden retriver

... när hunden förvandlas från brun till gul när man äntligen kommer ner till sjön... (det bruna= alla sumphål man måste bada i längs vägen).
... när det smattrar i dammsugarn av all sand som blir på favoritmattan i vardagsrummet.
... när de stora ögonen påstår att de inte alls fått mat, trots att man vet att man gav käk alldeles nyss.

Man vet att man äger en Finsk Lapphund:

* När folk dagligen undrar var det är för ras.
* När folk undrar om de är skälliga
* När hunden får glädjefnatt så fort det snöar

:)

Man vet att man har en Welsh Springer Spaniel...

...när hunden alltid följer en i hasorna.

..när hunden glatt hoppar på alla man möter.. (för visst vill dom prata med bara mig)

..när svansen ständigt viftar.

...när fåglar gärna jagas (fast man inte får).

..när toarullar, med papper på, ligger i småbitar över HELA lägenheten, (skyll dig själv du har inte stängt dörren, hundens kommentar).

Man vet att man äger en Podenco när:

*man får ha ungefär 3% av sängens yta för sig själv under natten
*folk på stan för etthundrafemtioelfte gången undrar "vilken ras han är".
*man spenderar mer pengar på att hitta tillräckligt vattentäta overaller eller tjocka vinterrockar till hunden än på kläder till sig själv.
*man får blöta strumpor var gång man går förbi vattenskålen.
*det plötsligt blir lättare att gå då man är ute med hunden, då har den fått syn på en hare och gör vad som helst för att komma fast den, oberoende om matte är i andra änden kopplet.
*man har en kompis som alltid är lika glad då man kommer hem, och som alltid ställer upp (ja, inte då det regnar eller är minusgrader ute förståss) :p

Man vet att man äger en staffvalp när...

• ...Tanter först säger åhh vilken söt, för att i nästa sekund lägga en liten rynka i pannan och säga: det blir väl en sådandär mördarhund när den blir stor :crazy::rofl:
  • ...någon "snarkar" så fruktansvärt att man nästan tror att morfar är på besök
  • ...tvåbenta hundar är super duper roliga och när man träffar en tvåbent hund ska det PUSSAS i all oändlighet..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka