Hundpensionat

Nussikan

Trådstartare
Är det någon som vet vart man kan hitta regler och bestämmelser ang hundpensionat? Hur stora burarna måste vara, hur stora utegårdarna måste vara, hur mycket dom måste vistas ute, pris etc? Hade blivit jätte tacksam för svar!
 
Sv: Hundpensionat

Bestämmelser om hund- och katthållning finns i djurskyddslagen (L 1, 1988:534), djurskyddsförordningen (L 2, 1988:539) och Djurskyddsmyndighetens föreskrifter och allmänna råd om uppfödning, försäljning och förvaring av hundar samt om förvaringsutrymmen för och avel med hundar och katter (L 102, DFS 2004:18).

Regler om tillståndspliktiga hundverksamheter finns i Djurskyddsmyndighetens föreskrifter om kravet på tillstånd enligt 16 § djurskyddslagen (L 120, DFS 2004:5)


Författningarna innehåller bl.a. bestämmelser om:
tillstånd till olika slags verksamhet, såsom kennel, hundpensionat m.m.
otillåten avel
storlek och utformning av förvaringsutrymmen såsom rastgårdar, hund- och kattboxar m.m.
uppbindning av hund

KÄLLA: Djurskyddsmyndigheten
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 074
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 704
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hundens mankhöjd Utrymme för en ensam hund < 25 cm 2 m² 25–35 cm 2 m² 36–45 cm 2,5 m² 46–55 cm 3,5 m² 56–65 cm 4,5 m²...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 210
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 771
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp