Ah! Det visste jag inte. Så en har ett namn, som den "heter" och en har ett smeknamn?
Ja nästan.
Arriba heter egentligen Arriba Arriba
Dagmar hette egentligen Xtra men var omdöpt till Dagmar långt innan jag fick henne.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ah! Det visste jag inte. Så en har ett namn, som den "heter" och en har ett smeknamn?
Som människonamnet Dick....om man är från USA.Många vill ju ha snälla namn för sina sällskapsdjur. Bortsett den som gillar Perkele, då.
Jag förstår att ni inte stötte på höjda ögonbryn i Sverige. I min makes hemland (USA), hade det aldrig fungerat med ett sådant namn.
På schäfer blir namn som Candy, Cute, och pluttinuttnamn bara löjligt medans de passar jättebra på en annan ras och vise versa.
Jag gillar sånt! En liten yorkie som heter Butcher, en rottishane som heter Cookie, typ.![]()
Som människonamnet Dick....om man är från USA.
Sen tycker jag vissa raser kan "bära upp" vissa typer av namn på ett bättre sätt än andra raser.
På schäfer blir namn som Candy, Cute, och pluttinuttnamn bara löjligt medans de passar jättebra på en annan ras och vise versa.
Som människonamnet Dick....om man är från USA.
Sen tycker jag vissa raser kan "bära upp" vissa typer av namn på ett bättre sätt än andra raser.
Ja, jag tycker buffliga hundar kan ha gulliga namn!
Jag vet en man vars dobermann hette Emma. "För att man skall slappna av när man är med en så snäll hund!"
I bekantskapskretsen finns fö en chihuahua som heter Devil. (i övrigt har jag inga kommentarer. Hunden passar i sitt namn)
Ja, då tar jag Äkäslompolo då!
Äcklet låter bättre. LitterärtNära till vardagssmeknamnet Äckel då!![]()
Otso - Björn
Kolta - Guld
Sisu - kraft/styrka