Hundmat test

Sv: Hundmat test

Fast det är skillnad på färskfoder och att komponera eget enligt BARF. Färskfoder deklareras innehållet i på förpackningen :)

Förresten, är det någon som har erfarenhet av Klass hundfoder?

Ser i innehållsförteckningen på det som heter Normal att det finns vete, korn, havre, havregryn, vetegroddar, vetekli och linfrö i det. Och potatispulver och melass också. Ja och så finns det förstås vom, strupe, hjärta och lever och lite sånt med då ;)

Låter som väldigt mycket sädesslag och annat i.

Jag har inte gett det själv men har hört från ganska många håll att Klass är kasst ;).
Jag äcklar mig lite om färskfodret är blodigt eller luktar (och jo, en del luktar även som helt nytinade eller tom halvtinade så det handlar inte om att de börjar bli gamla), tycker att Bravos foder är icke-geggigt och dessutom portionerat i praktiska burgare. Väljer man en variant utan vom så luktar de inte heller.

Jag tyckte att det verkade vara en evig massa saker i maten och skulle det vara ett torrfoder skulle jag aldrig ge det. Så då är det lika som färskfoder då. Tänkte ett tag att det behövdes för att väga upp köttet så att säga, men då var det inte så.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Förra söndagen ”insjuknade” hund nr 1 i diarré, fortsatte enda tills på onsdag då vi såg en liten förbättring. På onsdagen...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
14 377
Hundhälsa Ursäkta detta långa (röriga?) inlägg. Vi har en jättefin tik som vi är fodervärd åt. Hon är av en ras som behöver mycket mat och...
2
Svar
20
· Visningar
3 455
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Nu har det hänt mig ännu en gång, jag har fått en kräsen hund! :mad: Jag bytte från hans valpfoder, Doggy professional extra valp...
Svar
2
· Visningar
1 153
Senast: Misiaczek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka